فیلمبرداری سریال جدید شبکه یک در لاهیجان آغاز شد

کلانشهر: به گزارش خبرنگار ایرنا، در این سریال تلویزیونی که طراح قصه آن پدرام پور امیری و نویسنده فیلمنامه فرزاد فرزانه است، بازیگرانی همانند مهدی سلطانی، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید و مهدی هاشمی به ایفای نقش می پردازند.

این سریال به دنبال توجه به بومی‌گرایی و لوکیشن‌های متنوع، این‌بار به سراغ قوم گیلک (گیلانی‌ها) رفته و در کنار "پایتخت" که مازندرانی‌ها را مورد نظر قرار داد و "نون. خ" که به کرمانشاهی‌ها و کردستانی‌ها می‌پرداخت، در حال ساخت است.

۸۰ درصد سریال "افرا" با نام قبلی "ناگه آن شب" در لاهیجان فیلمبرداری می‌شود و مابقی در لوکیشن‌های تهران جلوی دوربین می‌روند.

این درام اجتماعی و خانوادگی که قصه آن در فضای معاصر می‌گذرد، برای پخش از شبکه یک آماده می‌شود و محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیماست.

سازندگان به جای خلاصه داستان، این متن را ارائه داده‌اند: «در پگاه مه آلود یک روز پاییزی در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است ...»

سریال افرا نهمین تجربه بهرنگ توفیقی در ساخت سریال تلویزیونی محسوب می‌شود که قرار است با یک اثر متفاوت دیگر به صدا و سیما بازگردد. این کارگردان  پیش از این، سریال‌های پرمخاطبی چون انقلاب زیبا (۱۳۹۳)، پشت بام تهران (۱۳۹۴)، زیر پای مادر (۱۳۹۶) و پدر (۱۳۹۷) را ساخته است و این روزها نیز در شبکه نمایش خانگی با سریال جنجالی آقازاده حضور پررنگی دارد.  

مهدی سلطانی نیز در این سریال برای چهارمین مرتبه با بهرنگ توفیقی همکاری می‌کند و در مقابل دوربین او قرار می‌گیرد. این بازیگر محبوب پیش از سریال افرا در سریال‌های زیر پای مادر، پدر و آقازاده با بهرنگ توفیقی همکاری داشته است.

پژمان بازغی در آخرین فعالیت خود برای صدا و سیما به عنوان مجری در برنامه «کودک شو» حضور داشته و آخرین سریال پخش شده از این هنرمند نیز سریال «مرضیه» است که در سال ۱۳۹۸ از شبکه دو سیما پخش شد. روزبه حصاری نیز در سریال بچه مهندس ۳ به ایفای نقش پرداخت و اکنون در جدیدترین پروژه کارش‌اش با بهرنگ توفیقی همکاری می‌کند.

عوامل اصلی سریال «افرا» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح صحنه: محمد صادقی، طراح گریم: زهره سیه‌پوش، طراح لباس: مهشید صادقی، مدیرتولید: رحیم بیابانی، مدیربرنامه ریزی:حبیب قلی زاده، دستیار یک کارگردان: مهدی برگ نیل، منشی صحنه: مریم ویس مرادی، عکاس: محمد دارایی، مدیر تدارکات: محمد عسگری، فیلمبردار: وحید ملک محمدی، مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد، دستیاران تصویربردار: عطا منصوری، حسن علی بخشی، رضا احمدی، علیرضا صفری، محمد اردهی، تصویربردار پشت صحنه: مهران بی پروا، دستیاران صدا: امیرحسین بیابانی، محمد استرکی، مجریان گریم: محمد سیه پوش، هانیه رضویان، دستیار برنامه‌ریز: سیدمحمدجواد رضوی، دستیار کارگردان: نوید معلومی، دستیار یک طراح صحنه: محمد قوسی پور، مدیر صحنه: سجاد جنتی کیا، دستیاران صحنه: علی حسینی، محمود ترابی، دستیاران لباس: کتایون فربود، زهره ایوبی، دستیاران تدارکات: غلامرضا نورمحمدمنش، عماد زعیمیان، خدمات: نعمت محمدی، جمال رستم زاده، حمل و نقل: منصور میزانی، یوسف خانی، صفر فکری، محمدصادق مستوفیان، یدالله پرویزی.