آغاز نقل و انتقالات لیگ دسته دوم، سپیدرود همچنان بلاتکلیف

زمان نقل و انتقالات لیگ دسته دوم از سوی کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام شد اما تیم سپیدرود رشت همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

کلانشهر: تیم فوتبال سپیدرود رشت که فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته اول حضور داشت، با قرار گرفتن در رتبه هفدهم جدول ۱۸ تیمی این مسابقات، به لیگ دسته دوم سقوط کرد و امسال باید بازی های خود را در این لیگ دنبال کند.

اما پس از اتمام رقابت های لیگ دسته اول، تیم فوتبال سپیدرود رشت به دلیل بدهی های زیاد و نداشتن خریدار جدید، همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد و این تیم از وجود مدیرعامل و کادرفنی نیز بی بهره است و اکثر بازیکنان فصل گذشته سپیدرود هم از این تیم جدا و یا در حال جداشدن هستند.

با فراخوانی که از سوی اداره ورزش و جوانان گیلان بابت انتقال امتیاز این باشگاه قدیمی و پرطرفدار انجام شد، ۶ گروه متقاضی خرید امتیاز باشگاه سپیدرود رشت شدند که از این تعداد ، شرایط دو گروه بهتر از سایرین بوده اما تاکنون هیچ انتقالی انجام نشده و وضعیت سپیدرود بسیار تاسف بار است.

البته کمیته‌ای با هماهنگی فرمانداری شهرستان رشت، اداره کل ورزش و جوانان استان، هیات فوتبال گیلان و حوزه نظارتی و امنیتی و نماینده دادستانی در خصوص مالکیت این تیم تصمیم گرفته و همچنین وضعیت مالی و امنیتی این ۶ گروه خریدار در کمیته مذکور بررسی شد ولی تاکنون برای انتقال امتیاز به یکی از این خریداران هیچ توافقی انجام نشده است.

آغاز زمان نقل و انتقالات ، جدایی بازیکنان سپیدرود

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت نیز در این خصوص در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: کمیته مسابقات سازمان لیگ با ارسال نامه ای به باشگاه های حاضر در فصل جدید لیگ دسته دوم باشگاه های کشور زمان آغاز فصل تازه مسابقات و نقل و انتقالات این رقابت ها را اعلام کرد.

رادنی دیدار افزود: بر اساس اعلام سازمان لیگ، فصل جدید رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور روز دوشنبه سوم آذر ماه سال جاری آغاز خواهد شد و همچنین زمان نقل و انتقالات لیگ دسته دوم نیز از امروز شنبه ۱۹ مهر به صورت رسمی آغاز و تا روز سه شنبه ۲۵ آذر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با این وجود باشگاه سپیدرود رشت در بلاتکلیفی بسر می برد و متاسفانه هیچ اقدام مثبتی انجام نشده و این در حالی است که شاید این تیم با جریمه های سنگین نیز به دلیل بدهی های خود مواجه شود.

وی اضافه کرد: طبق نامه ای که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به باشگاه سپیدرود رشت ارسال شده، به این تیم مهلت داده شده تا در خصوص ۲۸ میلیارد ریال بدهی به طلبکاران تعیین تکلیف شود، این در حالی است که این فرصت  روزهای پایانی خود را سپری می کند و متاسفانه خطر جدی این تیم ریشه دار و پرطرفدار را تهدید می کند.

وی بیان کرد: حدود ۲۰ روز گذشته فراخوانی برای در اختیار گرفتن این باشگاه داده شد و ۶ خریدار نیز برنامه های خود را ارائه کردند و وضعیت خریداران بررسی شد و به طور غیررسمی نیز اعلام شده که دو خریدار شانس بیشتری برای در اختیار گرفتن سپیدرود دارند.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت یادآور شد: در این مدت اگر با خریداری به توافق می رسیدند، آن خریدار می توانست با طلبکاران وارد مذاکره شود و با پرداخت بخشی از این بدهی و یا گرفتن زمان بیشتر، تهدید کسر امتیاز و یا سقوط به لیگ پایین تر هم سپیدرود را تهدید نمی کرد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر شرایط بازیکنان تیم فوتبال سپیدرود رشت نیز به دلیل نداشتن مدیرعامل،  سرپرست و کادر فنی مشخص نیست و اکثر بازیکنان شاخص این تیم بدلیل این مشکلات به صورت یکطرفه قرارداد خود را فسخ کرده اند و این در حالی است که از امروز زمان نقل و انتقالات لیگ دسته دوم آغاز شده اما با توجه به شرایط موجود، سپیدرود نمی تواند اقدامی را در این خصوص انجام دهد.

دیدار افزود: به هرحال امید است که هر چه زودتر وضعیت مالکیت باشگاه سپیدرود رشت مشخص شود تا مالک جدید بتواند به این تیم سرو سامانی دهد تا سپیدرود رشت با قدرت در رقابت های لیگ دسته دوم حضور یابد.  

اوضاع سپیدرود مناسب نیست

اما سهیل حق شناس که در چند دیدار پایانی رقابت های فصل گذشته لیگ دسته اول سکان هدایت این تیم را برعهده داشت، اظهار کرد: فقط چند روز فرصت است تا بدهکاری ‌های تیم پرداخت شود در غیر این صورت علاوه بر اینکه پنجره نقل و انتقالاتی تیم بسته خواهد شد ، از سوی دیگر حتی خطر کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر نیز سپیدرود را تهدید می‌کند.

وی افزود: اوضاع سپیدرود مناسب نیست چون مالکی که توانایی مدیریت باشگاه را داشته باشد وجود ندارد و این تیم با کوهی از بدهکاری ‌ها روبرو است و بازیکنان چند سال اخیر سپیدرود نیز، مبلغی در حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از باشگاه طلب دارند و چند برابر این مبلغ هم کسانی هستند که تاکنون لطف کرده‌اند و از باشگاه شکایت نکرده‌اند، علاوه بر این، رقمی بالغ ‌بر سه میلیارد تومان هم به علی کریمی بدهکار هستیم.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت اضافه کرد: با توجه به اعلام سازمان لیگ در خصوص آغاز رقابت ها و شروع فصل نقل و انتقالات ، متاسفانه سپیدرود رشت بدنسازی و یارگیری را شروع نکرده و تعدادی از بازیکنان نیز از تیم جدا شده‌اند و زمان را هم از دست‌ داده‌ایم و یک تیم برای موفقیت باید مهره‌های خیلی قوی داشته باشد و همچنین زمان بدنسازی و تمرین مناسب نیز داشته باشد که متاسفانه در این خصوص تاکنون در سپیدرود اقدامی انجام نشده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: امیدواریم  یک مالک جدید به تیم اضافه شود و تیم را نجات بدهد و واقعیت این است که اگر این اتفاق نیافتند، مجبور هستیم با پنجره بسته نقل و انتقالات و ۱۸ بازیکن پایه و سهمیه زیر بیست‌ و سه سال و  بیست ‌و یک سال لیگ را شروع کنیم.

وی در ادامه گفت: البته باید تیم فوتبال سپیدرود رشت تمریناتش را آغاز کند تا اگر مالکی در حد شخصیت تیم پیدا شد و امتیاز باشگاه انتقال یافت، با چالش جدید تیم سرگردان مواجه نشود تا مالک جدید بتواند برای تقویت تیم و همچنان پرداخت بدهی ها، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: البته به هیچ وجه لیگ دسته دوم جایگاه تیم ریشه دار، قدیمی و پرطرفدار سپیدرود رشت نیست اما افرادی دست‌ به ‌دست هم دادند تا سپیدرود به این جایگاه سقوط کند ولی می توانیم دوباره به لیگ دسته اول صعود کنیم اما زمان همچنان می گذرد و وضعیت تیم نیز مشخص نیست.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت در خاتمه از هواداران این تیم خواست همچنان از تیم خود حمایت همه جانبه ای داشته باشند و یک‌ پویش مردمی راه بیاندازند تا دوباره سپیدرود به جایگاه واقعی خودش برسد.


ایرنا