چگونه چربی و خشکی مو را برطرف کنیم؟


۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۲۱:۳۷ | کد خبر: ۹۵۴۳ چاپ
چگونه چربی و خشکی مو را برطرف کنیم؟

کلانشهر: یک متخصص پوست و مو، شامپو را به مثابه پاک کننده مو دانست و گفت: صنایع آرایشی و بهداشتی بر حسب نوع مو اقدام به تولید شامپو می کنند و اسیدقلیای(ph) این شامپوها به گونه ای تنظیم شده که مناسب برای موهای خشک، معمولی و چرب باشد.

دکتر عباس درجانی در گفت وگو با ایسنا، مو را یک واحد زنده دانست که رشد می کند و در نهایت می میرد و اظهار کرد: برخورد ما با مو باید حساس باشد و از هرگونه اقدامی که موجب آسیب بیشتر مو شود، خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه مو یک عنصر زیبایی شناختی است، افزود: همه افراد از کودک تا بزرگسال و زن و مرد علاقمند هستند که موهای خوب و سالم و لطیف و زیبا داشته باشند و امروزه مو و محصولات مو بخش مهمی از محتوای برنامه ها و شبکه ها و مجلات را تشکیل می دهد.

این متخصص بیماری های پوست و مو، با تاکید بر لزوم برخورد آگاهانه و هوشمندانه با مو، تصریح کرد: استفاده مداوم از سشوار داغ در طول هفته و با حرارت زیاد و اتوی مو بسیار آسیب رسان است و خشکی مو را به دنبال دارد.

درجانی، استفاده افراطی از رنگ مو بدون رعایت فواصل استاندارد و سایر روش های آرایشی و بهداشتی را از دیگر موارد آسیب رسان مو دانست و عنوان کرد: موها به سه نوع چرب، معمولی و خشک تقسیم می شوند و برخورد ما با هر نوع باید متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه نوع مو میزان و چگونگی شست وشو را تعیین می کند، گفت: موهای چرب باید روزانه و موهای معمولی هر دو روز شسته شود، اما موهای خشک هر یک هفته نیاز به شست شو دارد. البته برخی از مشاغل نیز فارغ از نوع مو نیازمند شست وشوی روزانه است.

این متخصص پوست و مو، با اشاره به پوست و موی ترکیبی، اضافه کرد: برخی از موها خشک هستند، اما پوست سر چرب است و برخی هم مو و هم پوست سر چرب دارند. استفاده از رنگ مو موجب سوختن مو و خشک شدن می شود و حتی نرم کننده و روغن ها نیز نمی تواند چربی را به مو بازگرداند.

درجانی، شامپو را به مثابه پاک کننده مو دانست و گفت: صنایع آرایشی و بهداشتی بر حسب نوع مو اقدام به تولید شامپو می کنند و اسیدقلیای(ph) این شامپوها به گونه ای تنظیم شده که مناسب برای موهای خشک، معمولی و چرب باشد و مشکلات زمینه ای مو را برطرف می کند، اما هیچ شامپویی نیست که کاملا چربی مو را از بین ببرد و خشکی مو را درمان کند.

وی با بیان اینکه شامپوها اثر درمانی ندارند، خاطرنشان کرد: اثرگذاری شامپوها برای رفع چربی و خشکی مو موقت است، اما شامپوهای ضد شوره خاصیت طبی دارند و باید با دستور پزشک متخصص استفاده شوند.

این متخصص پوست و مو، استفاده از شامپوی خارجی را بهتر از ایرانی ندانست و بیان کرد: باید به دنبال شامپوی سازگار با موی خود بگردیم و ایرانی و خارجی فرقی ندارد. مهم معتبر بودن شامپوست که از فروشگاه ها و داروخانه های مطمئن خریداری شود و تقلبی نباشد.

درجانی، با تاکید بر لزوم شناسایی علت ریزش مو قبل از اقدام به کاشت مو، پی.آر.پی و مزوتراپی، یادآور شد: تا علت ریزش مو را پیدا نکنیم، همه درمان ها بیهوده است، زیرا برخی از ریزش موها ریشه ژنتیکی دارد. همچنین انجام کلیه اقدامات مربوط به کاشت مو باید توسط پزشک انجام شود و آرایشگاه ها نباید در زیبایی پوست و مو مداخله کنند.

نظر شما:

security code