بازار سهام امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه را نزولی آغاز کرد و شاخص کل با کاهش ۶ هزار و ۶۹۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد قرار گرفت.

بورس نزولی شد / کاهش ۶ هزار و ۶۹۹ واحدی شاخص کل

کلانشهر: در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۳۵ شاخص کل با ۶ هزار و ۶۹۹ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۲۴۳ واحد کاهش به رقم ۴۱۸ هزار و ۷۴۲ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت ۸۴۹ هزار و ۹۹۵ معامله به ارزش ۱۰۰ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال انجام داده‌اند.

ایران خودرو و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک پارسیان و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تاثیر منفی را بر این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۶۷ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۳۹۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۸۶۲ هزار و ۵۴۱ معامله انجام داده‌اند که ۳۱ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال ارزش داشت.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات،  سهامی ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. بانک دی و فرابورس ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی این بازار داشتند.


همشهری‌آنلاین