فرماندار رشت خبر داد:

شناسایی 125 کودک کار در گیلان


۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۹:۱۸ | کد خبر: ۹۵۶۵ چاپ
شناسایی 125 کودک کار در گیلان

فرماندار رشت گفت: برای حمایت از کودکان کار و کاهش آسیب های اجتماعی طرح ها حمایتی باید کاربردی باشد.

کلانشهر: فرماندار رشت امروز در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و متکدیان گفت : بر اساس آمارها در حال حاضر 125 کودک کار در استان شناسایی شده اند که باید برای حمایت از این کودکان و جلوگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی ، طرح ها ی حمایتی کاربردی باشد.

علی فتح اللهی با اشاره به اینکه اغلب کودکان کار وقتی از امکانات و محبتت خانواده دور هستند دچار آسیب اجتماعی می شوند افزود : کاربردی بودن طرح و برنامه می تواند در کاهش بسیاری از بزهکاری و معضلات اجتماعی موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه پرورشی به این کودکان داشته باشیم گفت: با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد باید خانواده های این کودکان شناسایی شود و با ارائه خدمات مشاوره ای و همچنین حمایت های مادی و اقتصادی بتوانیم آمار کودکان کار را به صفر برسانیم.

فرماندار رشت به نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در زمینه فرهنگ زیبای مشارکت عمومی اشاره و تصریح کرد : با استفاده از ظرفیت رسانه ها باید حس همدردی ، و یاری رساندن به یکدیگر را در جامعه بیش از پیش تقویت کنیم.

فتح اللهی با اشاره به اینکه همه در قبال کودکان کار مسئول هستیم افزود: باید فضاهای آموزشی، امکانات بهداشتی و خدمات عمومی که حق مسلم این کودکان است به آنان ارائه شود.

همچنین در ادامه این نشست ، فریبرز سعیدی کیا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت با اشاره بر ضرورت هرچه بیشتر معیشت کودکان کار گفت: هیچ کودکی نباید بخاطر مشکلات اقتصادی از تحصیل بازبماند، بنابراین شناسایی و حمایت این کودکان می تواند علاوه بر تقویت روحی و عاطفی این کودکان، همچنین به کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی هم کمک کند.


صداوسیما