معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: چاقی و بیماریهای مغزی مهمترین علل مرگ و میر زنان گیلانی ست.

کلانشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با اشاره به لزوم خودمراقبتی زنان گیلانی گفت: 75 و سه دهم درصد زنان گیلانی اضافه وزن دارند و 55 درصد آنان به دلیل سبک زندگی جدید، کم تحرکند.
دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به بیماری های تهدید کننده سلامت بانوان گیلانی افزود: 12 درصد زنان گیلانی دیابت دارند، 35 و 8 دهم درصد فشار خون دارند و 27 درصد هم از چربی خون رنج می برند.
وی مهمترین عوامل مرگ و میر بانوان گیلانی را بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، بیماری های مغزی و انواع سرطان ها به ویژه سرطان دهانه رحم اعلام کرد و گفت: شاخص های سلامت زنان در گیلان از میانگین کشوری پایین تر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: 24 تا 30 مهر هفته ملی سلامت زنان نامگذاری شده و هدف آن ارتقای آگاهی، هوشیاری و حساسیت همه جانبه زنان در خانواده و جامعه و حساس کردن مسئولان و گروه های مختلف جامعه است.
دکتر حیدرزاده شعار امسال هفته سلامت زنان را «سلامت زنان در دوره کرونا » اعلام کرد و گفت: تغییر سبک زندگی ، ورزش ، کاهش مصرف غذاهای آماده و خود مراقبتی از عوامل اصلی کاهش خطرات سلامت بانوان گیلانی ست.
صداوسیما
نظر شما:
تبلیغ سوسیس،پیتزا،ساندویچ،روغن، نوشابه،رنگ مو،تتو و ۱۲ کالای آسیبزا ممنوع شد
لاغری با آمپول؛ از عوارض پنهان تا بازگشت وزن با قطع دارو