رئیس اتحادیه قنادان شهرستان رشت گفت: افزایش آمار کرونا موجب کاهش فروش شیرینی می شود زیرا مردم ترجیح می دهند، برای خرید موارد غیرضروری بیرون نیایند.

تلخی کام قنادان از تاثیر کرونا بر فروش کیک و شیرینی

کلانشهر: یحیی جدی گفت: بالغ بر ۲۰۰ واحد قنادی در شهرستان رشت وجود دارد و در برخی از شیرینی فروشی های رشت بیش از ۳۰ نفر مشغول کار هستند.

وی افزود: اگر چه مردم رشت همواره از خرید و مصرف شیرینی و کیک استقبال خوبی دارند، اما در شرایط کنونی، میزان فروش شیرینی تعریف چندانی ندارد.

جدی خاطرنشان  کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و شیوع کرونا از جمله عواملی هستند که موجب کاهش فروش شیرینی و کیک در رشت شده اند.

رد پای دلالان در مواد اولیه قنادان

وی با بیان اینکه کمبود روغن قنادی موجب شده ست که قنادان برای تامین نیاز واحدهای صنفی شان به بازار روی بیاورند، ادامه داد: متاسفانه تقاضای زیاد موجب شده که دلالان بازارسیاه برای برخی از اقلام به وجود آورند.     

رئیس اتحادیه قنادان شهرستان رشت گفت: علاوه بر روغن، قیمت آرد و تخم مرغ نیز افزایش پیدا کرده است و این امر موجب می شود که قیمت تمام شده هر کیلو کیک و شیرینی برای قنادان افزایش یابد.

وی یادآور شد: از آنجایی که معمولا مردم برای تامین نیاز خانوارهای خود ابتدا به فکر تامین مواد خوراکی اساسی هستند و خرید شیرینی در درجه های بعدی خرید خانه قرار دارد، افزایش قیمت شیرینی موجب خواهد شد که مصرف آن کاهش یابد.

جدی تصریح کرد: ضروری است مسئولین مربوطه نیاز تامین مواد اولیه برای قنادان را جدی بگیرند تا اشتغال موجود در این صنف نیز حفظ شود.

کرونا و کاهش سفارش کیک و شیرینی برای عروسی و جشن تولدها

وی با اشاره به اینکه علاوه بر گران شدن مواد اولیه، شیوع کرونا نیز تاثیر بسیار زیادی بر کاهش فروش شیرینی و کیک در رشت دارد، ادامه داد: برگزار نشدن جشن های عروسی در تالارها و حتی جشن های تولد در منازل از دیگر عوامل تاثیرگذار کاهش فروش شیرینی است.

جدی اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان به کرونا ارتباط مستقیمی با میزان فروش شیرینی دارد و موجب کاهش فروش می شود، زیرا علاوه بر اینکه مردم ترجیح می دهند، برای خرید بیرون نیایند، با توجه به رکود اقتصاد در بسیاری از مشاغل، خانواده ها اغلب به فکر تامین خوراکی های اساسی تر از کیک و شیرینی هستند.

وی گفت: اگر همچنان قیمت مواد اولیه شیرینی ها افزایش یابد حتما بر کیفیت شیرینی ها تاثیر خواهد گذاشت و لازم است تدابیری در این خصوص برای رفع مشکلات قنادان گرفته شود.


ایسنا

نظر شما:

security code