وقتی که رقابت رنگ می بازد

سلام به جایگاه واقعی ورزش


۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۰:۲۱ | کد خبر: ۹۷۷۸ چاپ
سلام به جایگاه واقعی ورزش

کلانشهر: ورزشکارِ سه‌گانه اسپانیایی «دیه‌گو مِنتریدا» در رقابت‌های سه‌گانه سانتاندر ۲۰۲۰ در اسپانیا که در هفته‌های گذشته برگزار شد، با رقیبش «جیمز‌ تیگل» بریتانیایی رقابت نزدیکی را برای کسب جایگاه سومی داشتند، اما در آخرین گام‌ها متوجه می‌شود رقیبش که در مسیر چند متر جلوتر از او بوده به دلیل این‌که مسیر را اشتباهی رفته، عقب افتاده ... پس ... هنگامی‌که تماشاگران و داوران در انتظار عبور «منتریدا» از خط پایان و کسب مقام سومی وی بودند، قبل از رسیدن به خط پایان می‌ایستد! ... چرا که باور داشته این جایگاه، حقِ رقیب اوست!

و در نهایت این ورزشکار ۲۱ ساله و با اخلاق در جایگاه چهارمی مسابقات قرار می‌گیرد!

«منتریدا» در این باره می‌گوید: "«جیمز» لیاقت این مدال را داشت، فقط چون متوجه علامت‌های پایانی مسیر نشد، گام‌هایی را به اشتباه رفت، پس ایستادم تا او برسد ... من هیچ کار خاصی و عجیبی انجام ندادم، بلکه این‌ها آموخته‌های من از کودکی تا به امروز توسط والدین و باشگاهم بوده است!"

«آدریان سن میگوئل» فوتبالیست اسپانیایی در صفحه اش در مورد حرکت زیبای این ورزشکار نوشت: " «منتریدا» ارزش‌ و جایگاه واقعی ورزش را نشان داد!"

شایان ذکر است؛ برگزارکنندگان مسابقه به رسم ارزش و بزرگی این رفتار، به «منتریدا» نیز مقام سوم افتخاری را به همراه مبلغ ۳۰۰ یورو جایزه جایگاه سومی، اهداء کردند.

 

منبع: «اِل موندو دیپورتِز» / کوهنوشت

نظر شما:

security code