افزایش وام تحصیلی دانشجویان تا ۲ میلیون تومان

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم: در سال تحصیلی جدید با توجه به اوضاع اقتصادی، اکثر وام‌های دانشجویی بیش از دو تا سه برابر افزایش یافت.

کلانشهر: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،منیری در ارتباط تصویری با برنامه روی خط خبر شبکه خبر، با اشاره به اینکه وام تحصیلی حدود ۶۰۰ هزار تومان بود، افزود: این رقم به یک میلیون و ۵۰۰ الی ۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم در ادامه با بیان اینکه وام ضروری سال گذشته با یک افزایش ۴۰ الی ۵۰ درصدی به یک میلیون تومان رسیده بود، گفت: امسال این رقم بین ۳ الی ۵ میلیون تومان در رویداد‌های خاص افزایش داشته است.

منیری با اشاره به اینکه وام ودیعه مسکن قبلا متناسب با شهر‌ها و مقاطع تفاوت داشت، افزود: در بازنگری پرداخت وام جدید مبلغ وام افزایش چشمگیری داشته و اینکه دانشجویان از نظر مقطع از این بحث مستثنی شدند، گفت: مقطع تحصیلی تاثیری در گرفتن وام ودیعه مسکن ندارد.

وی گفت: وام ودیعه مسکن در شهر‌های بزرگ مثل تهران برای مقاطع تحصیلی دکترا از ۱۰ به ۲۵ میلیون تومان افزایش داشته است.

منیری در ادامه افزود: در کلان شهر‌ها این رقم به ۲۰ و در سایر شهر‌ها به ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که در گذشته این مبالغ بسیار کمتر از این رقم‌ها بود.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، با اشاره به اینکه تسهیلات دانشجویی با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود. افزود: این تسهیلات به دانشجویان شاغل تعلق نمی‌گیرد.

منیری گفت: شاغلین تنها در صورت وجود منابع مازاد وام شهریه، در اولویت دوم دریافت قرار دارند.