معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابعاد درگیری فیزیکی همراهان بیمار با 2 پزشک در بیمارستان پیروز لاهیجان را تشریح کرد.

درگیری فیزیکی همراهان بیمار با 2 پزشک در بیمارستان لاهیجان

کلانشهر: دکتر انوش دهنادی مقدم امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به درگیری فیزیکی چند نفر از همراهان بیماری در بیمارستان پیروز لاهیجان،گفت:تعدادی از همراهان بیمار در تاریخ چهارم آبان، هنگام ارائه خدمت، 2 پزشک را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی افزود:بیمار مردی با تنگی نفس شدید و تب ‌دار با آزمایشات قبلی از بیمارستان سیاهکل با نظر ستاد هدایت در ساعت 12 و 10 دقیقه روز چهارم آبان به بیمارستان پیروز لاهیجان برای شالدون گذاری و ادامه درمان دیالیز ارجاع شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیمار وضع بسیار بدی داشت و با دستور پزشک به اتاق عمل منتقل شد، گفت : کمی پس از ورود به اتاق عمل، بیمار بدحال شده و تحت عملیات احیای قلبی و ریوی قرار گرفت و در ادامه یک خانم دکتر بیهوشی برای ارائه خدمت بر بالین بیمار حاضر شد .

دکتر دهنادی مقدم با بیان اینکه هنگام ارائه خدمت احیای قلبی و ریوی  بیمار فوت شد ، خاطرنشان کرد : همراهان بیمار مرحوم در ساعت یک و 13 دقیقه همان روز پس از کوبیدن درب اتوماتیک اتاق عمل و باز کردن آن با دست ، داد و فریاد و علیه کادر درمان حاضر در اتاق عمل فحاشی کردند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی نگهبانان در مکان نزاع حاضر شدند ، تصریح کرد: تلاش‌های نگهبانان برای آرام‌ سازی فضا نتیجه نداد و همراهان بیمار هر چه در توان داشتند به کار گرفته و صدماتی به دو پزشک خانم و آقا وارد کردند و همچنین درب و شیشه‌های اتاق عمل شکستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:از آنجایی‌که نگهبانان بیمارستان طبق دستورالعمل حراستی برای جدا کردن نزاع با توجه به خانم بودن محدودیت دارند، دو نفر نیروی خدمات خانم از بخش‌ها فراخوانده شدند تا همراهان بیماران را به بیرون از اتاق عمل هدایت کنند اما متأسفانه بعد از خروج از اتاق عمل یکی از همراهان مجدداً به اتاق عمل حمله ‌ور و سناریو تکرار شد.

دکتر دهنادی  مقدم ضمن ابراز تأسف و تسلیت به خانواده مرحوم در بیمارستان لاهیجان افزود: متأسفانه علیرغم شیوع ویروس کرونا و همچنین فشار مضاعف بر کادر درمان ، عده‌ای نه ‌تنها یاری گر کادر سلامت نیستند بلکه با در پیش گرفتن رفتارهای هنجارشکنانه و قانون‌ شکن فشار را بر کادر درمان بیشتر می‌کنند که هیچگاه کمک کننده بر روند درمان نیست.

وی همچنین از مردم استان استمداد یاری و کمک به کادر درمان کرد و گفت : اغلب مردم هنگام مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی جوانب رفتار حسنه و هنجارهای عرفی را رعایت می‌کنند اما در برخی اوقات شرایط ملتهب شده درحالی‌ که انتظار ما از مردم این است که در کنار کادر درمان باشند و از خشونت بپرهیزند.


صداوسیما