شهردار: نارضایتی مردم رشت بالاست اما امیدوارم در دور ششم شورا نیز افراد متعهدی مثل دوره پنجم انتخاب کنند

کلانشهر _ گروه سیاسی: ارسلان زارع استاندار گیلان در مراسم تودیع و معارفه شهردار رشت که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت برگزار شد، گفت: سابقه فرهنگی و تمدنی این شهر بر کسی پوشیده نیست و جز نخستین شهرهایی است که دارای بلدیه بوده است و این امر بیانگر مدنیت و شهرنشینی مردمانی است که صاحب اولین ها بودند.

وی افزود: معتقدم ساکنان این شهر در عرصه های ملی و فراملی بر این خصیصه معروفند. زارع ادامه داد: باید نهایت تلاش برای بهبود زندگی این مردم به کار گرفته شود و شهردار جدید مخاطب اصلی من در این پیام است.
وی تصریح کرد: کیفیت سطح زندگی مردم رشت نه تنها از نظر مالی بلکه از نظر جلوه های باطنی نیز بالا برود و برای تحق این امر باید از مشارکت حداکثری مردم بهره ببریم.
استاندار گیلان گفت: هم افزایی شورای اسلامی شهر رشت با نهاد شهرداری بر بسترسازی بهبود کیفیت تک تک شهروندان اثرگذار است.
وی افزود: شورای اسلامی شهر برگرفته از آرای مردم است و تلاش ها را باید مضاعف کنند تا برای شهر موفقیت کسب کنند.
زارع با اشاره به مشکلاتی که در بناهای تاریخی این شهر وجود دارد گفت: زباله و پسماند، ترافیک، بافت های فرسوده و آلودگی رودخانه ها مردم رشت را رنج می دهد.
استاندار گیلان تصریح کرد: از شهردار رشت انتظار دارم با شورای شهر تعامل داشته باشد. با توجه به زمان کوتاهی که در پیش است، مشکلات شهر را اولویت‌بندی کنید.
وی گفت: انتظار می رود شهردار و شورای شهر بدون حاشیه در جهت توسعه شهر گام خواهند برداشت.


ضرورت افزایش مشارکت مردم در مدیریت شهر
در ادامه جلسه ناصر عطایی سرپرست شهرداری رشت گفت: مدیریت مطلوب شهری بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و امروز این حمایت مردمی کم رنگ است.
وی افزود: به نوعی در شهرداری دست ما در جیب مردم است و شهرداری به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و نیازمند تعامل بین دستگاهی هستیم.
عطایی ادامه داد: به تدبیر نمایندگان برای بازنگری برخی قوانین نیاز مبرم داریم تا نظم‌بخشی در بسیاری موارد اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: ایجاد انسجام بین نیروهای شهرداری از جمله برنامه هایم بود که به روندهای خوبی رسیدیم.
سرپرست شهرداری رشت گفت: بدهی های شهرداری و اموال شهرداری را در طول دوران سرپرستی ام شناسایی کردم .

وی ادامه داد: تکلیف 400 نیروی بلاتکلیف روشن شد و نارضایتی ها بین پرسنل به حداقل رسیده است.
عطایی خاطرنشان کرد: دستورالعمل کاهش هزینه را صادر کردیم و برای مقابله با کرونا نیز هزینه های لازم در نظر گرفته شده است.
وی افزود: رشت جزء 12شهر کودک قرار گرفت و این اتفاق خوبی بود. باید در عمل ثابت کنیم که نسبت به رشت تعصب داریم.
محمد احمدی شهردار رشت در مراسم معارفه خود رفتار سردمداران فرانسه را در توهین به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و گفت: فرصت برای حرف زدن کم است و باید با عمل ثابت کنیم که نسبت به این شهر تعصب داریم.
وی افزود: شورا مسولیت سنگینی به دوش من گذاشت و امیدوارم همچنان با من همراه باشند. وی ادامه داد: کمتر از یک سال به پایان کار شورای این دوره مانده و من هم برنامه ده ماهه را به شورای شهر ارائه دادم امیدوارم از همه ظرفیت ها استفاده شود.
احمدی افزود: مدیریت یکپارچه در شهرداری وجود ندارد و همه تقصیرات از جانب این نهاد نیست. وی خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه های شهرداری دستگاه های متولی باید تلاش داشته باشند.
احمدی با اشاره به اینکه فرصت کوتاهی باقی مانده است و امیدواریم مردم در شورای ششم افرادی متعهد همانند دوره پنجم انتخاب کنند گفت: از من پرسیده شده که چرا این مسولیت خطیر را پذیرفتم و پایخ من این است که من به این شهر علاقه و تعصب دارم و در آن بزرگ شده ام.
سطح نارضایتی مردم رشت بالا است
وی گفت: سطح نارضایتی مردم از شهرداری بالاست و امیدوارم کوچکترین سهمی در مرتفع کردن این نارضایتی ها داشته باشم. انتظار دارم در کنار نقدها راهکار هم در نظر گرفته شود.
شهردار رشت گفت: اعتبار 400 میلیارد تومانی اجرای پروژه ها برای شهری با جمعیت شهری 800 هزار نفر کم است. ضمن اینکه باید به گونه ای کار کنیم که فضای کسب و کار این شهر بهبود یابد.

 

* عکس آرشیوی است

نظر شما:

security code