برنج هنوز از گردو خیلی عقب است


۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۴:۰۶ | کد خبر: ۹۹۰ چاپ
برنج هنوز از گردو خیلی عقب است

مدیرجهاد کشاورزی لنگرود گفت: پیرو افزایش محصولات کشاورزی سیر صعودی قیمت گردو بسیار بیشتر از برنج است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، محمدباقر قاسم‌پور گفت: شهرستان لنگرود 9هزار و صد هکتار اراضی شالیزاری دارد که تاکنون شخم زمستانه در 30درصد از این اراضی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه تولید برنج یکی از اولویت‌های مهم کاری جهاد کشاورزی لنگرود است، افزود: شخم زمستانه علاوه بر مدیریت مصرف آب موجب کاهش هزینه تولید این محصول نیز می‌شود.

قاسم‌پور ادامه داد: به طور میانگین سالانه بالغ بر 20هزار تن برنج سفید در لنگرود تولید می‌شود که یکی از با کیفیت ترین برنج های کشور است.

مدیرجهاد کشاورزی لنگرود خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که برنجکاران از فروش محصول شان درآمد مناسبی به دست آورند تا بتوانند هزینه‌های مورد نیاز خانوارهایشان را تامین کنند.

وی در خصوص وضعیت بازار برنج لنگرود خاطرنشان کرد: افزایش قیمت در برنج موجب شد که سال گذشته برخی از شالیزارهای رها شده دوباره به کشت برنج اختصاص یابند و اگر همچنان این محصول بازار خوبی داشته باشند،هیچ برنجکاری حاضر به فروش زمین و یا مهاجرت از روستایش نخواهد شد.

قاسم پور تصریح کرد: البته قیمت برنج نسبت به دیگر محصولات این شهرستان از جمله گردو و فندوق افزایش چندانی نداشت و هنوز از نظر افزایش قیمت برنج از گردو خیلی عقب‌تر است.

وی گفت: برای تولید برنج هزینه‌های زیادی از جمله شخم زمستانه،نشاء، خزانه‌گیری ،مرحله داشت و برداشت نیاز است و معمولا از دیگر محصولات هزینه تولید این محصول بیشتر است.   

 

نظر شما:

security code