آیا پایان تیم های ورزشی دخانیات گیلان نزدیک است؟

کلانشهر: آنطور که پیداست تیم دخانیات گیلان امسال نمی‌تواند خود را برای آغاز رقابت‌هایی که پیش رو دارد آماده کند. مدیران ارشد دخانیات ایران به مدیریت گیلان اعلام کرده‌ اند تا برای مجوز از طریق اداره دارایی استان اقدام کنند. به همین دلیل اکنون تیم گیلان تنها دو روز مهلت دارد تا مجوزهای لازم را کسب کند. حال با توجه به اینکه پروسه‌ی کسب مجوز زمان‌بر است به نظر نمی‌آید مدیریت گیلان بتواند در این مدت کوتاه کاری از پیش ببرد.  

شواهد حکایت از آن دارد که ارجاع تیم گیلان به اداره مالیات استان برای اولین بار است که صورت می‌گیرد و سابق بر این تمامی مراحل در تهران انجام می‌شد

این درحالی است که اگر مدیریت گیلان امسال نتواند مجوزهای لازم برای تیم‌داری را کسب کند، سلب امتیاز خواهد شد و علی‌رغم نتایج خوبش در رده‌های مختلف از ادامه‌ی فعالیت ناکام می‌ماند. ضمن اینکه تعداد ورزشکاران زیادی سالانه در تیم‌های مختلف این باشگاه فعالیت داشته و شرکت دخانیات بابت اینکه محصولات دخانی تولید می‌کند وظیفه سنگینی در قبال جوانان این استان دارد. واین مورد بعداز حدود بیست و چند سال تیم‌داری در عرصه ورزشی استان و کشور بوجود آمده است.

اما سوال این است چرا حمایت لازم از سوی مدیریت شرکت صورت نمی‌گیرد؟ شرکت دخانیات گیلان می‌گوید در این امر بی‌تقصیر است و تمام مجوزهای لازم باید از تهران کسب شود. با توجه به هزینه‌های سنگین اداره‌ی تیم اگر مجوز فعالیت تیم دخانیات گیلان صادر نشود، ورزش گیلان با ناکامی بزرگی مواجه خواهد شد.