ممنوعیت بازدید از تفرجگاه ها و مناطق توریستی گیلان

کلانشهر: رئیس دفتر بررسی و همکاری میراث فرهنگی گیلان گفت: از حرکت تورهای غیرمجاز و بازدید از تفرجگاه‌ها و مناطق توریستی گیلان جلوگیری می‌شود.

روزبه آلیانی در گفت‌وگو با ایسنا از ممنوعیت حرکت تورهای غیرمجاز در گیلان خبر داد و اظهار کرد: طی هماهنگی با پلیس اطلاعات و امنیت استان از تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری استان بازدید شد و در این بازدید از حرکت یک تور گردشگری غیرمجاز ممانعت شد و نیز با یک واحد صنفی که مبادرت به تبلیغ و فعالیت گردشگری می کرد برخورد شد و ضمن جمع آوری تبلیغات واحد متخلف پلمب شد.

رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان ممنوعیت اجرای تورهای گیلانگردی برای راهنمایان و دفاتر خدمات مسافرتی گیلان ضمن انتقاد از باز بودن تفرجگاه‌های استان، گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان انتظار می‌رود ستاد کرونا استان نسبت محدودیت‌ها در تفرجگاه‌ها سخت‌گیری بیشتری بعمل آورد تا زودتر شاهد بهبود وضعیت این بیماری باشیم.

آلیانی ضمن تشکر از پلیس اطلاعات و امنیت استان بخاطر برخورد قاطع با دفاتر و راهنمایان غیرمجاز گردشگری و جلوگیری از حرکت تورهای غیر مجاز در هفته‌های گذشته گفت: بازدید از تفرجگاه‌های استان در هفته‌های پیشرو ادامه خواهد داشت و با افراد خاطی بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی با اشاره به رصد فضای مجازی، ادامه داد: این ممنوعیت در پی شیوع کرونا از ابتدای سال اعلام شده و بازدیدهای میدانی از اجرای این طرح، ۶ هفته شروع شده و تاکنون ۱۳ گروه گردشگری غیرمجاز با ۷۸۰ مسافر که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، متوقف و بازگردانده شدند.