یک وکیل دادگستری:

دادستان گیلان در مقام مدعی العموم مقابل ورود مسافران به گیلان بایستد


۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۴:۳۷ | کد خبر: ۱۱۴۵۳ چاپ
دادستان گیلان در مقام مدعی العموم مقابل ورود مسافران به گیلان بایستد

کلانشهر: با شیوع بیماری کرونا از قریب به یک سال گذشته در کشور، تمهیدات گسترده در قبال کنترل بیماری و کاستن از میزان تلفات انسانی در دستور کار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به‌تبع ستادهای ذی‌ربط در استان‌ها به‌ویژه گیلان قرار گرفته است.

علیرضا سحرخیز وکیل پایه یک دادگستری در این خصوص با بیان اینکه حتماً مردم در کنار رعایت بهداشت فردی و عمل به مقررات بهداشت عمومی از تلاش‌های چشمگیر و قابل‌توجه دستگاه‌های مختلف آگاهی داشته و صرف‌نظر از بعضاً نقدهای متصور برای روش‌های اجرایی، به‌ضرورت اجرای بهتر این امور معتقد می‌باشند. گفت: متأسفانه اکنون پس از موج اول و دوم بیماری در استان گیلان، وزارت بهداشت مؤکدا گیلان و گلستان را در خطر ابتلای موج سوم کرونا قلمداد نموده و زمینه نگرانی شهروندان را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: صرف‌نظر از عوامل و پارامترهای متعدد دخیل در این خطر بالقوه و افزایش احتمالی تلفات کرونایی در استان، به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد این مسئله ورود مجدد و بی‌رویه مسافرین و گردشگران غیربومی از سایر نقاط کشور به گیلان عزیز می‌باشد. این رفت‌وآمد گسترده به‌راحتی و با نگاه غیر آمایشی نیز به پلاک‌های اتومبیل‌های متردد در خیابان‌های اصلی رشت به‌عنوان شهر مرکز استان و البته سایر شهرهای گیلان به منصه ظهور می‌رسد.

سحرخیز افزود: اعتقاد دارم با توجه به عدم انطباق و همراهی در خور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با مقتضیات بومی و استانی، مستند به ماده‌های ۱ و ۳ دستورالعمل نحوه نظارت و پیگیری حقوق عامه مصوب ۱۷ فروردین ۹۵ ابلاغی دادستان وقت کل کشور آیت‌الله رئیسی و در راستای حفظ حقوق عمومی و جان شهروندان، دادستان مرکز استان می‌تواند در مقام مدعی‌العموم و البته عضوی از ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مبادرت به انعکاس تخلفات و تناقضات تصمیمات با حقوق عامه به دادستان کل کشور و اهتمام در محدودیت بیشتر ورود مسافرین به استان و یا تمهید مقررات دیگر متناسب با فضای مقابله با بیماری کرونا نماید.

این وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: هرچند در بعضی از شهرها در سایر نقاط کشور، دادستان‌ها به این -به اعتقادم- وظیفه خود عمل نموده‌اند اما برخی دیگر با وصف عضویت نماینده قوه قضاییه در ستاد ملی، تصمیمات این مرجع را عالی‌تر از دستورات قضایی تصور می‌نمایند که به نظر من با توجه به آمره بودن مفاد آیین دادرسی و سایر قوانین موضوعه، تفسیر و درک نادرستی می‌باشد.

وی در پایان تأکید کرد: لذا از دادستان محترم مرکز استان درخواست می‌شود به بررسی موضوع و اتخاذ تصمیم متناسب و فوری اقدام نمایند.

نظر شما:

security code