مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از موافقت وزارت بهداشت برای استفاده مراکز درمانی دانشگاهی از سامانه نسخه الکترونیک این سازمان خبر داده و همکاری این وزارتخانه را گام موثری برای پیشبرد این طرح دانست.

مراکز درمانی دولتی به طرح نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی پیوستند
کلانشهر: به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان گیلان ، دکتر مصطفی سالاری در جلسه رسیدگی به روند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌های سراسر کشور و مدیران ستادی بخش درمان و فن‌آوری اطلاعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: مراکز درمانی تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور می‌توانند از طریق نرم افزارهای واسط (API) سامانه های الکترونیکی خود را به سامانه نسخه الکترونیک متصل کنند.

سالاری افزود: مطابق توافق صورت گرفته با وزارت بهداشت، مراکز درمانی دانشگاهی می‌توانند از طریق بهره برداری مستقیم از سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی و یا اتصال سامانه‌های مورد استفاده خود نسبت به تولید نسخه الکترونیک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به زودی توصیه به همکاری و استفاده از سامانه نسخه الکترونیکتأمین اجتماعی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌کند، گفت: مدیران درمان تأمین اجتماعی استانها از این بعد می‌توانند با دانشگاههای علوم پزشکی همکاری و تعامل بهتری به منظور پیشبرد طرح نسخه الکترونیک و توسعه استفاده از این سامانه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارتقاء سامانه‌ها و امکانات سخت افزاری این سازمان را از مهمترین اولویت‌ها برای توسعه خدمات غیرحضوری و نسخه الکترونیک برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق اهداف سازمان در زمینه ارتقاء سامانه‌ها از ظرفیت بهترین و توانمند ترین متخصصان و شرکتهای این حوزه استفاده خواهیم کرد و در پیشبرد برنامه‌ها بسیار مصمم و جدی هستیم.

سالاری با بیان اینکه در ایام پایانی هر ماه شاهد تراکم بیشتر فعالیت‌ها در زمینه دریافت حق بیمه و پرداخت مستمری بازنشستگان هستیم، گفت: ظرفیت سامانه های الکترونیکی سازمان را برای خدمت رسانی در اوج فعالیت و شلوغ ترین روزهای سال قابل استفاده باشد.

وی با اشاره به توقف چاپ و توزیع دفترچه‌های کاغذی از ابتدای ماه آینده، گفت: از اول اسفند قطعا دفترچه جدیدی چاپ نخواهیم کرد و این موضوع را برای عموم مردم، پزشکان، داروخانه ها، پاراکلینیک‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد و برای هر گروه از این مخاطبان برنامه اطلاع رسانی مناسبی و موثری خواهیم داشت.

سالاری پرداخت منظم و بلافاصله مطالبات در قالب سامانه نسخه الکترونیک را مهمترین مزیت برای درمانگران در استفاده از سامانه به جای نوشتن نسخه در سربرگ برشمرد و گفت: تسهیل استفاده از سامانه و کاربرپسند شدن و ارتقاء فنی سامانه از مسائل مهمی هستند که مورد توجه قرار دارد و انتظار داریم که در ماه‌های آینده به مرور سامانه نسخه الکترونیک به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد و نیازی به نوشتن نسخه بیماران در سربرگ پزشکان نباشد.

در این جلسه مدیران استانی و ستادی سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه پیشرفت پروژه نسخه الکترونیک پرداختند.

نظر شما:

security code