سرمربی تیم ملی فوتوالی:

ایران همیشه جزو قدرت های فوتوالی خواهد بود


۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۲۳:۰۵ | کد خبر: ۱۱۷۲۲ چاپ
 ایران همیشه جزو قدرت های فوتوالی خواهد بود

کلانشهر: سرمربی تیم‌ملی فوتوالی با بیان این‌که ‌ایران همیشه جزو پنج شش تیم اول دنیا در این رشته خواهد بود، گفت: امیدوارم زودتر از کرونا رهایی پیدا کنیم تا تلاش‌مان را بیشتر و پرقدرت‌تر برای کسب مقام قهرمانی در جهان داشته باشیم.

محمد تطهیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظارت بر مسابقات جام ستارگان فوتوالی ایران که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های مدونی که فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی دارد، زیرساخت‌های خوبی را برای ورزش فوتوالی متصور هستیم. ۱۰ روز پیش نیز جام ستارگان جوانان فوتوالی را در یزد داشتیم که بازیکنان ۱۶، ۱۷ ساله غوغا کردند و این یکی از نقاط قوت برای این رشته است، ضمن اینکه داشتن این همه بازیکن خوب و مستعد در کشور، کار ما را در رده سنی بزرگسالان کمی سخت‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: اگر در سال ۱۴۰۰ لیگ فوتوالی ایران کلید بخورد، می‌توانیم یکی از قدرت‌های اصلی در فوتوالی جهان باشیم. در سال ۲۰۱۹ نایب‌قهرمان جهان شدیم که حفظ این مقام سخت‌تر است. البته این نیز مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای این رشته است. در شهرها و استان‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و زمین‌های اختصاصی فوتوالی در استان‌ها و مراکز آن ها در نظر گرفته شده است که می‌تواند پایه و اساس خوبی برای فوتوالی ایران باشد.

سرمربی تیم‌ملی فوتوالی درباره مسابقات اهواز نیز عنوان کرد: میزبانی بسیار خوب بود که جا دارد از هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان قدردانی کنم. ضمن اینکه این مسابقات را در کنار رودخانه کارون خروشان داشتیم که بسیار خوب بود. همچنین نفرات برتر به تیم‌ملی دعوت می‌شوند و ما این جا هستیم تا نخبه‌های فوتوالی را برای مسابقات جهانی و آسیایی انتخاب کنیم.

وی درباره تاثیر برگزاری لیگ فوتوالی در داشتن یک تیم‌ملی قوی نیز گفت: صد درصد برگزاری لیگ دست ما را بازتر و البته کار ما را سخت‌تر خواهد کرد. با برگزاری لیگ به صورت هفتگی می‌توان آمادگی بازیکنان را ارزیابی کرد که البته مستلزم این است که تمرکز و دقت بیشتری روی لیگ داشته باشیم. اگر بتوانیم تیم‌های قوی‌تر و مستعدتری را در لیگ برتر داشته باشیم، طبیعتا تیم‌ملی قوی‌تری هم خواهیم داشت.

تطهیری درباره در پیش بودن مسابقات جهانی نیز خاطر نشان کرد: خدا را شکر نایب قهرمان جهان و نایب قهرمان بازی‌های ساحلی فوتوالی هستیم و باید بتوانیم این عنوان را حفظ کنیم. متاسفانه کرونا بسیار روی تیم ما تاثیر گذاشته که البته برای تمام کشورها است. امیدوارم زودتر از کرونا رهایی پیدا کنیم تا تلاش‌مان را بیشتر و پرقدرت‌تر برای کسب مقام قهرمانی در جهان داشته باشیم. تصور من این است که ایران همیشه جزو پنج شش تیم اول دنیا در فوتوالی خواهد بود.

نظر شما:

security code