وزیر بهداشت: التماس کردیم سفر نروید

آقای نمکی؛ «حصرت عباسی» نمک به زخممان نپاشید


۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۲۱:۴۵ | کد خبر: ۱۲۲۳۸ چاپ
آقای نمکی؛ «حصرت عباسی» نمک به زخممان نپاشید

اختصاصی کلانشهرامروز سعید نمکی وزیر بهداشت در واکنش به نزدیکی تعطیلات نوروز و احتمال آغاز سفرهای نوروزی گفت: التماس می‌کنم حضرت‌عباسی سفر نروید.

او در ادامه‌ی اظهاراتش گفت: اگر پس از تعطیلات چند استان مثل خوزستان درگیر بیماری شوند نظام سلامت دیگر نمی‌تواند تحمل کند. حتی اگر برایتان دعوتنامه هم فرستادند سفر نروید.

این چندمین سخنرانی نمکی در چند ماه گذشته خطاب به مردم است. قطعا آنچه او از آن می‌نالد مسئله‌ای بغرنج است و سفرهای تفریحی آتش کرونا را شعله‌ور تر می‌کند.

اما چرا حالا دیگر باید نمکی را نقد کرد؟ وقتی که او به عنوان پیشوای سیستم سلامت کشور نمی‌تواند اعضای سیستم درمانی‌اش را هرچه سریع‌تر واکسینه کند و حرف او حتی منجر به تصویب مصوبه‌ای قطعی و محکم نمی‌شود، چگونه انتظار دارد مردم حرفش را بخوانند؟ او از تکرار بی‌نتیجه‌ی این سخنان دادخواهانه و رعب‌آور ی‌خواهد کجای سیل کرونا را متوقف کند؟

آیا وزیر بهداشت در جلسات ستاد کرونا خطاب به وزیر راه، وزیر گردشگری و فرمانده پلیس راهور نیز می‌گوید: «حضرت عباسی جاده‌ها را ببندید؟» یا او این انتقادات را تنها به پشت تریبون می‌آورد تا تقصیرات را متوجه مردم بداند؟

جالب این است که همین دیروز مسئولان استانی در گیلان از آزاد بودن سفر به گیلان به شرط جریمه شدن سخن گفتند. یعنی اگر می‌خواهید در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ به سفر بروید اول جریمه‌اش را بپردازید تا ما هم از شما استقبال کنیم. هرچند که سال‌هاست استان‌های شمالی به ویژه گیلان استفاده‌ای از اینهمه گردشگر نیز نبرده‌اند و این ظرفیت اقتصاد استانی را نیز بهبود نبخشیده است.
حالا عصبانیت‌های گاه‌ و بی‌گاه آقای نمکی نیز شده حکایت نمک ریختن بر این زخم خون‌آلود و انگار وزیر بهداشت یادش رفته مسئول اجرای قانون در جهت مصلحت عمومی اوست نه ما.