مدیرکل بهزیستی گیلان از آغاز واکسیناسیون کرونا سالمندان خبر داد و گفت: فردا یک هزار و ۱۰۰ نفر از سالمندان نگه‌داری در مراکز تحت پوشش بهزیستی نسبت به کرونا واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون کرونا بین سالمندان گیلانی آغاز شد
کلانشهر:حسین نحوی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه سالمندان یک از آسیب‌پذیرترین گروه جامعه هستند، اظهار کرد: حفظ این گروه در شرایط کرونا یکی از اقدامات دولت بوده و تاکنون با هشدارهای بهداشتی و شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت توانسته‌ایم آن‌ها را در برابر کرونا ویروس حفظ کنیم.

وی از آغاز واکسیناسیون سالمندان در گیلان خبر داد و افزود: یک هزار و ۱۰۰ نفر از سالمندان در مراکز نگه‌داری و توان‌بخشی از فردا با واکسن اسپوتنیک وی روسی، واکسینه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در تشریح فاز نخست واکسیناسیون سالمندان استان گفت: سالمندان مقیم مراکز سالمندی، نگه‌داری و مراقبتی سازمان بهزیستی همگام با پرسنل بهداشت و درمان جز اولویت واکسیناسیون کرونا هستند.

وی با اشاره به اینکه فردا نخستین مرحله از واکسیناسیون در آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت خواهد بود، افزود: دومین مرحله از واکسیناسیون ۲۸ روز پس از اولین روز تلقیح واکسن به افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، تلقیح می‌شود.

نحوی نژاد با اشاره به گروه‌های دریافت‌کننده واکسن رایگان و دولتی کرونا تحت پوشش بهزیستی گیلان بیان کرد: سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولین جسمی و حرکتی و کم‌توانان ذهنی به ترتیب در استان واکسینه می‌شوند.

 

نظر شما:

security code