رمضانپور نرگسی رییس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه شورای شهر گفت: در رشت کارها و پروژه های بزرگی پیش بینی شده است که برای توسعه شهر باید اجرایی شوند.

رمضانپور: در انتخابات ثبت نام نمی کنم / علیپور: بودجه ی آسفالت کجا می رود که وضعیت خیابان ها اینگونه است؟

کلانشهر _ گروه سیاسی: وی افزود: در اجرای این پروژه ها افراد حقیقی و حقوقی که وارد می شوند باید بدانند که علاوه بر کیفیت و سرعت، قیمتی که برای اجرای پروژه اعلام می کنند بسیار مهم است.

رمضانپور در خصوص احداث تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین رشت توسط قرارگاه خاتم الانبیا خاطر نشان کرد: کیفیت و سرعت انجام کار توسط این قرارگاه بسیار خوب است اما با قیمت آن موافق نیستم.

وی تصریح کرد: این قرارگاه از توانمندیهای بسیار خوبی برخوردار است که باید در پروژه های اولویت دار رشت از آن‌ها بهره بگیریم. رمضانپور در ادامه با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا، گفت: بر اساس قانون اساسی که خون‌بها است، قانون شوراهای اسلامی را داریم که پیش از دولت اصلاحات مغفول مانده بود اما فرصتی به وجود آمد تا دموکراسی به مرحله اجرا در بیاید.

وی افزود: با توجه به تجاربی که در هر دو مجلس شورای اسلامی و شورای شهر دارم، معتقدم نمایندگان مردم چه در مجلس و چه در شورا باید دارای مؤلفه‌هایی شامل تعهد، تخصص، تجربه، مردم‌داری، حفظ کرامت انسانی، دارای قدرت تعامل و... باشند، نمایندگان مردم می‌توانند با حسن خلق خود مردم را نسبت به نظام باورمند کنند. رفتارهای نمایندگان مردم باید ثابت کند منافع شخصی، گروهی و سیاسی نباید در اقدامات آن‌ها دخیل باشد.

رمضانپور تأکید کرد: وقتی به عنوان نماینده مردم پذیرفته شدیم نباید نگاه سیاسی خود را به مسائل کاری خودمان دخالت دهیم. بنده از تمامی افرادی که در حوزه‌های مختلف حضور دارند و ویژگی لازم برای خدمت به مردم را دارند بیایند و ثبت‌نام کنند و حافظ منافع مردم باشند. وی گفت: در انتخابات شورای اسلامی شهر رشت شرکت نخواهم کرد و از مردم شریف شهرم بابت تمام نواقص عذرخواهی می‌ کنم.

پخش شدن فیلم های منقطع از جلسه شورا برای تشویش اذهان عمومی
در ادامه امیرحسین علوی عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: نمایش فیلم هایی از شورا با تیترهای دروغ که برخی از رسانه ها به صورت منقطع در فضای مجازی پخش می کنند موجب تشویش اذهان عمومی می شود و این کار جرم است.
وی افزود: انتظار می رود روابط عمومی شورای شهر در چنین مواردی پویاتر عمل کند و مدیریت شورای شهر رشت نیز در دفاع از اعضا پاسخی مکتوب و شفاف منعکس کند تا مردم از واقعیت اخبار به درستی مطلع شوند.
علوی خاطر نشان کرد: اینکه رسانه ای تییتر می زند که شورا علیه شهرداری و مردم قیام کرده است و موضوع ارزش منطقه‌ای را درست اطلاع رسانی نمی کند، می خواهد عملا کارکردهای شورا را زیر سوال ببرد.

وی با اشاره به آغاز اقدامات لازم در شورای پنجم شهر، گفت: شورای اسلامی شهر شیوه‌نامه زمین‌های نسقی را تهیه‌کرده است که باید فرمانداری شهرستان نیز نظر خود را اعلام کند. پیشنهاد بر این است که برای ساختمان‌های این‌چنینی با نظام‌مهندسی ساختمان از تخفیف ویژه‌ای در سخت و ساز مواجه شوند و با شهرداری رشت نیز مکاتبه‌ای برای تخفیف ویژه در املاک نسق ساز در نظر گرفته شود.
علوی تأکید کرد: این دو نامه در کنار شیوه‌نامه تصویب‌شده توسط شورا می‌تواند کمک بسیاری برای ترغیب شهروندان به ساخت‌وساز اصولی و قانونی نماید. اینکه در دو سال گذشته چه اتفاق افتاده است که ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر رشت این‌چنین پیش رفته است سؤالی است که باید در خصوص آن بررسی‌های بسیاری انجام داد، اما اکنون ما با این وضعیت مواجه هستیم.

سؤال مشخص بنده بر این است که اگر این ساختمان‌ها به جای ۵ طبقه ۳ طبقه می‌ساختند در کمیسیون ماده صد برای آنان حکم تخریب صادر می‌شد؟ قطعاً خیر، پیشنهاد بنده بر این است که مکاتبه‌ای با شهرداری انجام شود که نسبت به وضعیت موجود موضوعات بررسی شود و کل ساختمان با تخریب مواجه نشود، این موضوع باعث می‌شود از هدر رفت منابع جلوگیری شود.

وی گفت: برای موضوعات اساسی درصدی از بودجه جاری به بودجه عمرانی انتقال یابد. این اصلاحات امکان‌پذیر است و این عدد قابل اصلاح است.

وی همچنین با بیان اینکه بنده از شهردار خواهش کردم که بجای ایجاد تقابل میان اعضای شورا و مدیران شهرداری، ساماندهی لازم انجام شود تا این ذهنیت به وجود نیاید که اعضای شورا با دریافتی مدیران شهرداری مخالف هستند، گفت: اینکه عدد آسفالت ۲۰ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است چگونه نمی‌تواند دغدغه ما باشد؟ برخی از موضوعات کاملاً مشخص است. در مورد بحث پارک محله‌ای باید در بودجه مشخص شود. در مورد جاده لاکان زیرسازی آن در حال از بین رفتن است و باید برای جلوگیری از هدر رفت منابع از آن جلوگیری کنیم.

وی گفت: برای موضوعات اساسی درصدی از بودجه جاری به بودجه عمرانی انتقال یابد. این اصلاحات امکان‌پذیر است و این عدد قابل اصلاح است. علوی در ادامه از ریاست شورا خواست بر سلب عضویت اعضایی از شورای رشت که به طور متوالی 6 جلسه غیبت دارند را پیگیری کند.


عاقل منش عضو دیگر شورای شهر نیز با تأکید به موضوعات حمل‌ونقل و ترافیکی در بودجه سال آتی گفت: یکی از مباحث موجود موضوع پارکینگ‌های سطح شهر است، چیزی که شهرداری رشت مجبور به ایجاد پارکینگ در سطح شهر رشت است.
وی افزود: باید با راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری به برخورد درست با تخلفات ساختمانی کمک کرد. نکته دیگر که مورد توجه است توجه به مناطق کم برخوردار است.
توجه به وعده هایی که در مورد ساخت سرویس های بهداشتی داده شد.
عضو شورای شهر رشت با اشاره به بحث ساخت سرویس‌های بهداشتی، گفت: این بحث متأسفانه طی سال‌های گذشته به نتیجه نرسیده است و همواره با وعده‌و وعید همراه بوده است. همچنین موضوعات مربوط به آسفالت و معضلات مربوط به ماشین‌آلات فرسوده شهر رشت را در صحن شورا مطرح و تأکید کرد تا این مشکلات علیرغم موانع موجود هرچه سریع‌تر برطرف شود.
محمدحسن علیپور نیز با بیان اینکه کارهای شورا و شهرداری رشت در محلات نیمه کاره رها شده، افزود: وضعیت آسفالت شهر رشت اسفناک است.
وی افزود: بودجه آسفالت سالیانه به کجا می رود که وضعیت آسفات شهر ما اینگونه است و من هم همین جا اعلام می کنم که اگر مدیران شهرداری توانایی انجام وظیفه خود را ندارند استعفا دهند.

 

* عکس آرشیوی است