مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با ارایه توصیه های پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال از آنان خواست تا به این توصیه ها توجه جدی داشته باشند.

توصیه های اورژانس گیلان برای در امان ماندن از خطرات چهارشنبه سوری / مواد محترقه روی درختان و پشت بام خانه ها پرتاب نکنید

کلانشهر: دکتر پیمان اسدی با بیان اینکه از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند باید جدا پرهیز کرد، اظهار داشت: از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش زا روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل خودداری شود ضمن اینکه فشفشه های تهیه شده در اماکن مجاز،  باید تنها در فضای بار مورد استفاده گردد.

وی با تاکید بر اینکه از آتش زدن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی یا در معابر، کوچه و خیابان خودداری شود، خاطر نشان کرد: آتش بازی در نزدیکی پمپ بنزین ها، وسایل نقلیه حامل بنزین و مواد سوختی، بسیار خطرناک است بنابراین از این کار باید به طور جدی خودداری شود.

وی با بیان اینکه از مواد محترقه، منفجره، ترقه و فشفشه دست ساز نباید استفاده شود، اضافه کرد: ترقه ها، فشفشه و دیگر وسایل آتش بازی باید از فروشنده های مجاز و معتبر تهیه شود و برچسب آن مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مواد سوختنی و ترقه در مقدار کم یا انبوه در منزل نگهداری نشود، اظهار داشت: مواد محترقه و منفجره در دسترس کودکان نباشد و از حمل مواد محترقه و منفجره در جیب اجتناب شود.

وی خاطر نشان کرد: از انداختن مواد تحت فشار از جمله کپسول ها ، اسپری حشره کش و وسایل شیشه ای از جمله شیشه آب و آمپول و قوطی های فلزی شامل قوطی های اسپری و کنسرو  به داخل آتش پرهیز شود.

اسدی بیان داشت: در صورت بروز هر گونه حریق یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۲۵ و در صورت اطمینان از وجود مصدوم با ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته شود.

چهارشنبه سوری سال گذشته ۲۵ نفر در استان گیلان مصدوم شدند.

نظر شما:

security code