مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان:

مردم سفرهای نوروزی را لغو کنند/ وضعیت کرونایی گیلان بی ثبات است


۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۵:۳۱ | کد خبر: ۱۲۳۶۳ چاپ

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، وضعیت اغلب شهرهای گیلان را زرد دانست و عنوان کرد: گیلان وضعیت کرونایی متزلزل و بی ثباتی دارد و نگران هستیم سفرها شهرهای ما را از زرد به نارنجی و قرمز منتقل کند.

مردم سفرهای نوروزی را لغو کنند/ وضعیت کرونایی گیلان بی ثبات است
کلانشهر:حسن رخشاد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۵۵ بیمار جدید کرونایی را در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری کردیم، گفت: از این تعداد پنج بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۹۸ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند، تصریح کرد: حال ۶۵ نفر وخیم بوده و در بستری شدند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با اشاره به آغاز تعطیلات نوروزی، افزود: سفر از سایر استان ها به گیلان می تواند بر افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها و خدای ناکرده فوتی های کرونایی بسیار اثرگذار باشد.

رخشاد، وضعیت اغلب شهرهای گیلان را زرد دانست و عنوان کرد: گیلان وضعیت کرونایی متزلزل و بی ثباتی دارد و نگران هستیم سفرها شهرهای ما را از زرد به نارنجی و قرمز منتقل کند.

وی با بیان اینکه مسافرت کردن در شرایط شیوع بالای بیماری بسیار خطرناک است، یادآور شد: مهمترین خطر مسافرت در درجه نخست برای عزیزان ماست لذا مردم سفرهای خودشان را لغو کنند یا به حداقل برسانند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان همچنین متذکر شد: مردم برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و از برگزاری هرگونه دورهمی و تردد غیرضروری در اماکن شلوغ و بازارها خودداری کنند.