پایان سالِ درخشان پرسپولیس با صدرنشینی


۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۷:۰۳ | کد خبر: ۱۲۳۶۷ چاپ

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری خانگی دو بر یک مقابل نفت مسجدسلیمان، سال درخشان خود را با صدرنشینی لیگ برتر به پایان رساند.

پایان سالِ درخشان پرسپولیس با صدرنشینی
کلانشهر: امروز (پنجشنبه) در دیداری از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، تیم صدرنشین پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت مسجدسلیمان رفت و در پایان دیداری مهیج به پیروزی دو بر یک دست یافت.

مدافع عنوان قهرمانی با این پیروزی به امتیاز ۳۷ رسید تا سال ۹۹ را با صدرنشینی به اتمام برساند. نفت هم ۲۰ امتیازی باقی ماند.

قضاوت این دیدار را «بیژن حیدری» با کمک‌های «علی میرزابیگی» و «سیدیعقوب حجتی» برعهده داشت.

پرسپولیس که پس از تساوی در دیدار گذشته مقابل نفت آبادان، نیاز مبرمی به کسب برتری داشت تا جایگاهش با خطر روبرو نشود از همان ابتدا بازی را تهاجمی آغاز کرد.

قرار گرفتن «مهدی ترابی» و «شهریار مغانلو» بازیکنان جدید سرخپوشان موجب شد تا این تیم در فاز تهاجمی قوی‌تر از نیم فصل نخست باشد.

در دقیقه هفتم «مهدی ترابی» پس از برخورد با دروازه‌بان میهمان نتوانست دروازه حریف را باز کند و پس از لحظاتی، داور نقطه پنالتی را نشان داد.

بر خلاف انتظار و در حضور بازیکنانی که همواره در زدن ضربات پنالتی موفق هستند، «امید عالیشاه» پشت توپ ایستاد و ضربه بسیار ضعیف او از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

تجمع بازیکنان میهمان در زمین خودی و اشتباهات متعدد هافبک‌های پرسپولیس موجب شد تا کار تیم تحت هدایت «یحیی گل‌محمدی» سخت شود.

در دقیقه ۳۲ تلاش «شهریار مغانلو» موجب شد توپ به «سعید آقایی» رسیده و ارسال او را «مهدی ترابی» تبدیل به گل نخست بازی کرد.

در دقیقه ۳۸ «وحید امیری» می‌توانست گلزنی کند که ضربه او با فاصله اندکی به بیرون رفت.

در نهایت نیمه نخست با برتری یک بر صفر میزبان به اتمام رسید تا نفت مسجدسلیمان امید خود را برای تغییر روند بازی به نیمه دوم معطوف کند.

در دقیقه ۴۷ شوت سنگین «شهریار مغانلو» با بدشانسی به تیرک افقی دروازه نفت برخورد کرد و گل نشد.

در دقیقه ۵۰ ضربه عالیشاه را دروازه‌بان میهمان با واکنشی عالی مهار کرد.

در دقیقه ۵۳ کرنر ارسالی میهمان در غفلت مدافعان پرسپولیس به «میثم تهدی‌دست» رسید و او گل تساوی را به ارمغان آورد.

در ادامه، «سیامک نعمتی» و «احسان پهلوان» جانشین «امید عالیشاه» و «مهدی شیری» شده تا روند بازی پرسپولیس تغییر کند.

در دقیقه ۶۷ بازهم مغانلو با توپ‌ربایی عالی و پاس تماشایی خود موجب شد تا «وحید امیری» دروازه خالی نفت را باز کرده تا پرسپولیس به گل دوم دست یابد.

در دقیقه ۷۷ «سیامک نعمتی» که تنها دقایقی از حضورش در میان می‌گذشت با دریافت دومین کارت زرد متوالی از زمین اخراج شد.

در نهایت این دیدار تماشایی با برتری دو بر یک میزبان به اتمام رسید.

پرسپولیس در سال ۹۹ به مقام قهرمانی نوزدهمین دوره لیگ برتر رسید، نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد و در بیستمین دوره لیگ برتر نیز صدرنشین است.

«دراگان اسکوچیچ» سرمربی و «وحید هاشمیان» مربی تیم ملی فوتبال، این دیدار را از نزدیک زیر نظر داشتند.

نظر شما:

security code