معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: اماکن اقامتی اعم از هتل، متل، مهمانپذیر و مهمانسرا با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه پذیرش مسافر دارند.

اماکن اقامتی تا ۵۰ درصد ظرفیت اجازه پذیرش مسافر دارند

کلانشهر: علیرضا رئیسی در نامه ای به ولی الله تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر کنترل و اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در مراکز اقامتی و گردشگری تاکید کرد.

وی نوشت: به رغم اینکه سیاست کلی بر عدم تشویق به سفر و تاکید بر عدم انجام مسافرت ها است، با توجه به تعطیلات نوروزی و سال جدید، افزایش مسافرت ها و ترددهای بین شهری محتمل است. از طرفی با توجه به وضعیت بسیار حساس و ناپایدار اغلب استانها از از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی از نزدیک بودن موج چهارم شیوع کرونا به دلیل جابجایی های گسترده احتمالی در سطح کشور رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

رئیسی در این نامه با اشاره به اصول پروتکل های بهداشتی مراکز اقامتی تاکید کرد: ممنوعیت برپایی چادر در مراکز اقامتی و گردشگری برای اسکان، اسکان در اماکن اقامتی و گردشگری با ۵۰ درصد ظرفیت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مطابق با آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات اصول سلامت محیط و کار در مراکز اقامتی اعم از هتل، متل، مهمانپذیر و مهمانسرا که به پیوست این نامه ابلاغ شده ضروری است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: عرضه غذا در رستورانها به صورت سلف سرویس ممنوع است. وضعیت میز و صندلی ها نیز باید به گونه ای باشد که فاصله صندلی ها یک و نیم تا دو متر و فاصله میزها از هم سه متر باشد. همچنین زمان سرو غذا در هر وعده طولانی تر در نظر گرفته شود تا از ازدحام افراد در رستوران جلوگیری شود. همچنین پنجره ها در رستوران باز باشد تا تهویه به درستی صورت پذیرد استفاده از ماسک در راهروها لابی و محوطه های عمومی مراکز اقامتی نیز برای همه مشتریان و کارکنان ضروری است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، هم اکنون ۱۲ شهرستان از نظر خطرپذیری کرونا در وضعیت قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.