فرماندار رضوانشهر گفت: در ایام تعطیلات عید شاهد حجم بسیار بالایی از مسافران نوروزی در این مناطق هستیم و روزانه بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودرو، وارد این شهرستان می شود.

روزانه بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودرو وارد رضوانشهر می شود

کلانشهر: محمود قاسمی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن رضوانشهر و پره سر در مسیر جاده ترازیت و محل تردد چندین استان غربی کشور به سمت پایتخت و مرکز کشور، هم اکنون شاهد ورود و تردد حجم بسیار بالایی از خودرو و مسافران نوروزی در محور های مواصلاتی این شهرستان هستیم.

وی بیان کرد: این میزان خودرو و مسافران عزیز از ۵ محور صومعه سرا، بندر انزلی، ماسال و همچنین خلخال – اسالم از محورهای ورودی و خروجی رضوانشهر وارد جاده های این شهرستان می شوند.

فرماندار رضوانشهر افزود: این شهرستان با بهره مندی از طبیعت چشم نواز کوه، جنگل، دریا، جلگه و شالیزار های زیبا همواره از مراکز مهم گردشگری بوده است که حتی کرونا و خطر ابتلای به ویروس این بیماری نیز گردشگران را از سفر به این مناطق باز نداشت.

رییس ستاد اجرای خدمات سفر شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه حجم بسیار بالایی از خودرو های استان های غربی کشور برای رفتن به نقاط مختلف ایران از جاده های این شهرستان تردد می کنند، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی شاهد حجم بسیار بالایی از مسافران نوروزی در این مناطق هستیم و روزانه بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودرو، وارد این شهرستان می شود.

وی همچنین افزود: در حال حاضر، تعداد ۲۳ گروه فعال اعم از پلیس راهور، پلیس راه، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس و فوریت های پزشکی، آتش نشانی، شهرداری های رضوانشهر و پره سر و نیز دهیاران مناطق پونل و اردجان در این شهرستان، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ با بکار گیری ۸۷ نیرو بصورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

فرماندار رضوانشهر گفت: روزانه بیش از دو هزار و ۸۵۰ نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی و گردشگری این شهرستان بازدید بعمل می آورند و از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون حدود ۹۰۰ نفر در مراکز اقامتی و گردشگری از جمله هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی این شهرستان اقامت نمودند.

شهرستان رضوانشهر دارای دو بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای ۵ مجتمع رفاهی و گردشگری و همچنین ۱۵ مرکز اقامتی و اسکان مسافران شامل هتل و هتل آپارتمان و اقامتگاه های بوم گردی با ظرفیت حدود ۸۰۰ تخت آماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران می باشد.