از ۲۸ اسفند تا ۶ فروردین

ورود بیش از ۳ میلیون مسافر به گیلان در ۹ روز


۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۰۹:۴۱ | کد خبر: ۱۲۵۴۹ چاپ

۳ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۱ مسافر در بازه زمانی ۲۸ اسفند ماه ۹۹ تا ششم فروردین ۱۴۰۰ وارد گیلان شدند.

ورود بیش از ۳ میلیون مسافر به گیلان در ۹ روز

کلانشهر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان امروز گفت: از ۲۸ فروردین ۹۹ تا ششم فروردین امسال ۳ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۱ مسافر با حدود ۶۳۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه وارد گیلان شدند که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۸۸ مسافر در مراکز اقامتی استان، اقامت داشتند.

حمید آذرپور افزود: در همین مدت ۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۵۸۹ نفر هم با حدود ۵۲۹ هزار خودرو از گیلان خارج شده اند.

وی تعداد بازدید گردشگران از اماکن مختلف سیاحتی، زیارتی و تاریخی استان را در این مدت حدود ۳۸۰ هزار مورد اعلام کرد و گفت: ۱۱۷ نفر از بازدیدکنندگان، گردشگر خارجی بودند.

معاون گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از انجام ۲ هزار و ۶۳۷ مورد عملیات نظارتی توسط ۱۰ گروه نظارتی - بازرسی حوزه گردشگری گیلان در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی، رعایت ظرفیت‌های تعیین شده رستوران‌ها و مراکز مختلف اقامتی برای ارایه خدمات به مسافران، از مهم‌ترین اهداف گروه‌های نظارتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.

حمید آذرپور با تاکید بر استفاده گردشگران از خدمات مراکز اقامتی مجاز و دارای مجوز تصریح کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا داشتن پیشنهاد می‌توانند با سامانه ملی ۰۹۶۲۹ و یا شماره تلفن ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تماس بگیرند.

نظر شما:

security code