دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد:

افزایش آمار مراجعین سرپایی به مراکز منتخب کرونا در گیلان


۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۶ | کد خبر: ۱۳۱۵۲ چاپ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش آمار مراجعین سرپایی به مراکز منتخب کرونا در استان، گفت: پیش بینی می شود در روزهای آینده، موارد بستری و فوت بیماران کرونایی در استان افزایش یابد.

افزایش آمار مراجعین سرپایی به مراکز منتخب کرونا در گیلان
کلانشهر: دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود به مرحله چهارم موج کرونا در کشور اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش آمار مراجعین سرپایی به مراکز منتخب کرونا در استان هستیم که پیش بینی می شود در روزهای آینده افزایش موارد بستری و فوت را به دنبال داشته باشد.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی و تقویت نظام مراقبت بیماری پایبندی به اجرای دقیق قرنطینه و ایزوله بیماران به خصوص قرنطینه معکوس ( مراقبت افراد سالمند و در معرض خطر) توسط مردم را مهمترین اقدام در حال حاضر عنوان کرد و از شهروندان خواست رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی، شستن مکرر دستها و استفاده از ماسک را با جدیت بیشتری در برنامه خود داشته باشند.

حیدرزاده تصریح کرد: در صورت همکاری مردم در اجرای شیوه نامه های بهداشتی قادر خواهیم بود از موج اخیر کرونا عبور کنیم، در غیر اینصورت، شرایط به مراتب پیچیده تر و دشوارتر خواهد شد.

نظر شما:

security code