معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن ۱۰۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان خبر داد و گفت: مهمترین ریزفاکتور در افزایش ابتلا به ویروس کرونا دورهمی های کوچک و میهمانی های خانوادگی است.

بستری ۱۰۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان

کلانشهر: دکتر آبتین حیدرزاده مهمترین ریزفاکتور در افزایش ابتلا به ویروس کرونا را دورهمی های کوچک و میهمانی های خانوادگی دانست و اظهار کرد: متاسفانه از دورترین مناطق روستایی تا شهرهای بزرگ ابتلاها به صورت خانوادگی دیده می شود.

وی از مردم خواست نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تجمع در فضاهای سربسته و ماسک زدن اهتمام داشته باشند و گفت: اگر شاهد افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم، از هفته آینده روند کاهشی ابتلاها اتفاق می افتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توقف شیوع کرونا و بازگشت به وضعیت قبل از عید را نیازمند عزم همگانی دانست و عنوان کرد: برای کاهش خیز اپیدمی رعایت کامل پروتکل های بهداشتی الزامی است.

حیدرزاده، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۲۲۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، افزود: روزانه همین تعداد بیمار سرپایی نیز به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و بعد از دریافت دارو، در خانه ایزوله می شوند.

وی از بستری بودن ۱۰۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه ۱۲۰ نفر در وضعیت شدیدا بدحال قرار دارند و در بخش های ICU بستری هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code