مدیرکل هواشناسی گیلان عنوان کرد

کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای گیلان/ رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست


۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۸:۰۹ | کد خبر: ۱۳۲۹۵ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان طی چهارشنبه خبر داد و گفت: به تدریج از سه شنبه تا پنجشنبه شاهد نفوذ توده هوای ناپایدار و خنک به منطقه و روند افزایش ابر خواهیم بود.

کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای گیلان/ رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست
کلانشهر: محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد موقتی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر منجیل با ۲۵ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۱۶ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۲۴ و ۱۳ درجه سلسیوس دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است و طی فردا افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه طی امروز و فردا به سبب شکل گیری ناپایداری های محلی و موقتی افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست، تصریح کرد: به تدریج از سه شنبه شاهد نفوذ توده هوای ناپایدار و خنک به منطقه و روند افزایش ابر خواهیم بود.

دادرس، از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان طی چهارشنبه خبر داد و گفت: رگبار پراکنده در برخی از ساعات و رعد و برق و وزش باد و احتمال تگرگ تا پنجشنبه وجود دارد.

وی همچنین نسبت به آب گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب در مسیل ها هشدار داد و خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا نیز طی امروز و فردا به نیم متر می رسد.