سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مقایسه آمار هفته قبل نسبت به هفته ماقبل بیماری در کشور، کاهش ۱۶.۵ درصدی بستری، کاهش ۱۴ درصدی فوتی‌ها و کاهش ۲۶ درصدی موارد سرپایی را نشان می‌دهد. باید توجه کرد که وقتی آمار سرپایی کاهش می‌یابد، امید ایجاد می‌شود و به این معنی است که بیماری به سمت نزولی پیش می‌رود، اما هنوز نمی‌توان گفت که به حد پایین بیماری رسیده‌ایم.

شرط وزارت بهداشت برای بازگشایی مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز و نارنجی
کلانشهر: سیما سادات لاری ضمن اظهار اینکه همچنان آمار بستری‌مان بالاست، گفت: تجربه‌ای که در خوزستان داشتیم، این بود که به عنوان مثال یک هفته میزان بستری‌مان پایین بود، اما مجددا به دلیل شرایط عید و ... افزایشی شد. بنابراین مردم بدانند که روند کاهشی بیماری، مدیون رعایت‌ پروتکل‌ها و محدودیت‌هایی است که ایجاد شد و اگر مجددا خدای ناکرده دچار عادی‌انگاری شرایط شویم و تجمعاتی رخ دهد، ‌ هر لحظه این آمار ممکن است تغییر کند.

 

لاری ادامه داد: بر همین اساس محدودیت‌های شغلی را ایجاد کردیم که البته طولانی شد. در حال حاضر با نزولی شدن آمارها، ‌ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به این صورت شد که در شهرهای قرمز مشاغل گروه دو می‌توانند تا دو هفته باز باشند، اما به شرط اینکه سیستم نظارتی تشدید شود و اگر این مشاغل تخلف کنند، واحدهای متخلف در شهرهای قرمز تا سه هفته و در شهرهای نارنجی تا دو هفته پلمب می‌شوند. به هر حال در این شرایط فشار بر روی اصناف هم زیاد بود و نزولی شدن آمار اجازه داد تا تنفسی به اصناف داده شود، ‌ اما با نظارت و دقت بیشتر.

نظر شما:

security code