معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برگزاری هیچ تور گردشگری در گیلان مجاز نیست؛ مردم دل به گردشگری هولناک نسپارند.

ممنوعیت فعالیت تورهای گردشگری و طبیعت گردی گیلان در تعطیلات عید سعید فطر

کلانشهر: حمیدرضا آذرپور اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز وضعیت کنونی استان گیلان هیچگونه مجوزی برای اجرای تورهای سیاحتی و طبیعت‌گردی صادر نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اجرای تورهای گردشگری و طبیعت گردی در تعطیلات عید فطر ممنوع است ادامه داد: همه تبلیغاتی که در روزهای اخیر در خصوص اجرای تورهای گردشگری منتشر شده از سوی افراد سودجو انجام گرفته است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده برگزاری چنین تبلیغاتی به معاونت گردشگری اداره کل اطلاع دهند.

 وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و حفظ سلامت هموطنان و گردشگران اولویت اصلی این اداره‌کل بشمار می‌آید و در این راستا با افراد و گروه‌هایی که برخلاف پروتکل‌های اعلامی نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام نمایند بدون اغماض برخورد خواهد شد.

آذرپور خاطرنشان کرد: تقاضا داریم، گردشگران از هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث ندارند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : با توجه به لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در تعطیلی عید فطر تمامی سواحل و تفرجگاه‌های برون‌شهری استان مسدود می‌شوند.

 ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا با یادآوری چندباره لزوم همکاری شهروندان و هم‌استانی‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر استمرار تولید محتواهای رسانه‌ای در تبیین اهمیت مراعات و توجه به الزامات کرونایی تأکید کرد.

وی با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر خروج گیلان از وضعیت قرمز کرونایی و قرار داشتن ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان املش، تالش و شفت در شرایط زرد افزود: براساس گزارش امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مدت شروع تا پایان دوره پیک اخیر بیماری در گیلان در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی ۲۵ روز بوده که یک رکورد و قابل قدردانی است.

استاندار گیلان به خسته بودن کادر درمانی با بیش از ۱۴ ماه حضور در خط مقدم مقابله با این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد بستری ها نسبت به هفته های گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته اما این آمار نسبت به اسفندماه سال گذشته نمایانگر افزایش دوبرابری و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه همچنان میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: از همه شهروندان و هم‌استانی‌ها انتظار می رود که برای قطع زنجیره انتقال ویروس، الزامات بهداشتی را همچنان به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود و لطمات زیادی را از این بابت متحمل شد.

نظر شما:

security code