رئیس ستاد اجرایی فرمان امام آخرین وضعیت تولید واکسن کووایران برکت را تشریح کرد و گفت: تا کنون تقریبا نزدیک ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز تولید شده است‌ و به دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده ما سرعت را کمی کم کردیم.

دپوی حدود یک میلیون دوز واکسن «کووایران برکت»/فعلا اجازه مصرف عام داده نشده است

کلانشهر: محمد مخبر در حاشیه مراسم آغاز برنامه های حمایتی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام از دانش آموزان بازمانده از تحصیل درباره آخرین وضعیت تولید و تامین واکسن کووایران برکت اظهار کرد: فاز سوم تقریبا به ۵۰ درصد کار خود رسیده و تولید هم در حال انجام است و ما داریم انبار می کنیم تا به محض اینکه وزارت بهداشت اجازه دهد اینها را در اختیارشان قرار دهیم تا تزریق کنند.

 

وی افزود : هم فاز یک و دو و هم فاز ۳ که انجام گرفته بسیار نتایج خوب بوده و فکر می‌کنیم در خردادماه بشود واکسیناسیون عمومی با تولیدات ستاد اجرایی انجام شود.

 

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره میزان واکسن تولید شده تا کنون نیز گفت: تقریبا نزدیک ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز تولید شده است‌ و به دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده ما سرعت را کمی کم کردیم چرا که انبار و نگه داری آن موضوع خاصی است ولی امکانات تولید به خوبی فراهم شده تا ظرف یک تا 1.5 ماه آینده بتوانیم ۴ تا ۵ میلیون دوز واکسن را تحویل دهیم و این کار شروع شود.