آرمان پورقربانی، سخنگوی ستاد همتی در استان گیلان در واکنش به اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: ترکیب کاندیداها به نحوی‌ست که هجمه به آقای همتی قابل پیش بینی بود؛ اما در واقع غیر منصفانه تر از آن چیزی که پیش بینی میشد به ایشان حمله شد. به نحوی که خطاب این پنج کاندیدا مستقیما نسبت به ایشان بود.

حمله به همتی غیر منصفانه تر از آنچه که پیش بینی می شد بود / روش و نحوه برگزاری مناظرات مطلوب نیست
کلانشهر: پورقربانی افزود: مخاطبان دیدند که مناظره این افراد به صورت واحد با ایشان صورت می‌گرفت و مطمئنا کسی حس نکرد که این پنج نفر با یکدیگر قرار است رقابت کنند و با مدل امروز، تردیدی در پوششی بودنشان وجود ندارد. 

 

پورقربانی در ارتباط با نحوه برگزاری این مناظره نیز اظهار کرد: روش مناسبی به نظر نمی رسد. این چه مناظره ایست که از هر کاندیدا یک سؤال مجزا پرسیده می شود؟ بلکه به نظر می رسد برای مناظره از تمامی کاندیداها سؤال واحدی باید پرسیده شود تا مردم در قیاس پاسخ گویی نامزدها بتوانند به تصمیم بهتر برسند. وقت های کوتاه برای پاسخ به سؤالات مفصل، اجازه شکل گرفتن یک مناظره واقعی و قضاوت توسط مخاطب را نمی دهد.

 

سخنگوی ستاد همتی در گیلان تأکید کرد: حمله پنج نامزد دیگر به آقای همتی به نحوی بود که اجازه نداد ایشان برنامه های مفصل و دقیقی که در حوزه اقتصاد دارند را ابراز نمایند و طبعا دکتر همتی مجبور شدند در مقام دفاع در قبال حملات مکرر توسط این آقایان بر بیایند. لذا از مردم دعوت میکنیم با مراجعه به سایت ایشان این برنامه دقیق اقتصادی را مطالعه نمایند. در هر حال امیدواریم که در روش دو مناظره آتی تغییراتی به وجود بیاید تا مردم بتوانند نتایج بهتری برای تصمیم بگیرند. 

 

او با اشاره به نتایج نظرسنجی های رسمی که از میزان مشارکت پایین در انتخابات پیش رو خبر می دهد ابراز کرد: در این شرایط صدا و سیما باید بهترین و منصفانه ترین روش را برای رقابت این ۷ کاندیدا برگزیند تا به امید خدا شاهد انتخاباتی پرشورتر باشیم.

 

پورقربانی در پایان گفت: در هر حال بازخوردها نشان می دهد که دکتر همتی از آنچه پیش بینی می شد بهتر در مناظره ظاهر شده و جسارت لازم برای دفاع را به خرج داده و امیدواریم در دو مناظره پیش رو روند رو به رشدی داشته باشد.