فقر گیلان ، محصول بی عدالتی و تبعیض


۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۰۹:۲۵ | کد خبر: ۱۴۲۰۴ چاپ

سید ابراهیم رئیسی: فقر گیلان زیر سرسبزی و خرمی آن پنهان است.

فقر گیلان ، محصول بی عدالتی و تبعیض

کلانشهر: سید ابراهیم رییسی یکی از نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز در گفتگو با مردم گیلان که از شبکه باران پخش شد، گفت: نام گیلان همراه با سرسبزی و نشاط است لیکن در زیر این سرسبزی و خرمی فقری پنهان شده که رنج آور است و این محصول بی عدالتی و تبعیض است. 

 

وی با اشاره به ۸ هزار شهید گیلان در دوران دفاع مقدس گفت: مردان و زنان این استان نشان دادند قبل از پیروزی انقلاب مردانه ایستادند و این ایستادگی از سردار جنگل تا سرداران بزرگ و خانواده‌های شهدا، جلوه‌ای از صداقت و سلحشوری مردم گیلان است. 

 

سیدابراهیم رییسی با بیان اینکه فقر مدیریتی بیش از فقر اقتصادی مردم گیلان را رنج می‌دهد، به برنامه هایش برای فعال کردن اقتصاد دریامحور، تولید آبزیان و فعال کردن اقتصاد استان با توجه به ظرفیت‌های آن و بازگشایی کارخانه‌هایی که با زد و بند تعطیل و نیمه شده اند اشاره کرد.

 

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۴۰ درصد ظرفیت اشتغال کشور معطل است گفت: کارخانه ایران الکتریک که می‌توانست نگین انگشتری در گیلان باشد الان با خاک یکسان شده و کارخانه پوشش رشت هم که می‌توانست هزاران شغل ایجاد کند و ۲۵ هکتار از بهترین زمین‌های رشت را به خود اختصاص داده بعد از برف عمدا ویران شد و دستگاه‌های آن از کارخانه خارج شد. 

 

سیدابراهیم رییسی در ادامه با انتقاد از نظام بانکی کشور گفت: نظام بانکی باید با مدل توسعه اقتصادی و رونق تولید مدیریت شود و نباید دنبال منافع خود باشد و کشور را رها کند. 

 

وی نگاه دولت خود را نگاه توسعه‌ای و تولیدی عنوان کرد و گفت: تصرفات غیرقانونی در جنگل‌ها و عرصه‌های ملی گیلان دیده می‌شود و دولت باید این وضعیت را سازمان بدهد و مردم تغییرات را در زندگی خود حس کنند. 

 

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به رتبه بالای گیلان در تولید برخی محصولات کشاورزی گفت: نرخ بیکاری در این استان با ظرفیت‌های بالایی که دارد قابل قبول نیست و حل این مشکل یک کار جهادی و جدی و حماسی و مدیریت می‌خواهد. 

 

سیدابراهیم رییسی گفت: دولت من دولتی خواهد بود که با همکاری نخبگان، فرهیختگان، نام آوران، معلمان، ورزشکاران، بانوان و کارگران و سیاستگذاری درست و اجرای مقتدرانه وضعیت اقتصادی و فرهنگی را به نفع مردم تغییر خواهد داد.