یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه کشور می تواند در چهار سال آینده جهش پیدا کند، گفت: ایجاد جهش در کشور علاوه بر برنامه، اراده و باور می خواهد.

در کنار برنامه به اراده و باور نیاز داریم/ روستاها سلول های جهش ایران

کلانشهر: سعید جلیلی در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان، با اشاره به خون گرمی و غیرت مردم گیلان، اظهار کرد: گیلانی ها از نهضت مشروطه و جنش جنگل تا نهضت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حماسه های فراوانی در تاریخ معاصر آفریدند.

 

وی یکی از بزرگترین افتخارات گیلان را تقدیم هشت هزار شهید دفاع مقدس و ۲۴ شهید دفاع از حرم دانست و افزود: ما امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم که آینده کشور را برای چهار سال دیگر رقم می زند و لذا نیازمند حماسه آفرینی دیگر هستیم.

 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نگاه اول به انتخابات را یک نگاه حداقلی با رویکرد حداقلی جهت گذراندن امور کشور دانست و تصریح کرد: نگاه دیگر این است که با اهتمام جدی و شناخت ظرفیت ها و توانمندی های کشور، برای چهار سال آینده به منظور ارتقا و پیشرفت و جهش کشور برنامه ریزی کنیم.

 

جلیلی، با بیان اینکه در قالب دولت سایه طی هشت سال گذشته سعی کردیم به تمام نقاط کشور برویم و با دانشگاه ها و شهرک های صنعتی آشنا شویم و توانمندی های شهرها و روستا را مشاهده کنیم، گفت: در مجموع نتیجه گرفتیم که کشور می تواند در چهار سال آینده جهش پیدا کند.

 

وی با اشاره به نشست های خود با جوانان و اساتید دانشگاه و صاحبان حرف و صنایع در همه مناطق کشور، خاطرنشان کرد: جهش ایران یک امر ممکن است، اما بدون جهش جای جای کشور اعم از شهرها و روستاها جهش اتفاق نمی افتد.

 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، لازمه جهش ایران را این دانست که هر روستا را یک سلول برای جهش کشور بدانیم و متذکر شد: برای اینکه به پیشرفت و رفاه و جهش برسیم باید شهرها را به بهترین شکل جهش دهیم.

 

جلیلی، با بیان اینکه ایجاد جهش در کشور علاوه بر برنامه، اراده و باور می خواهد، عنوان کرد: مردم گیلان در عرصه های مختلف پیشگام بودند و امروز نیز باید در عرصه پیشرفت کشور پیشگامی خود را نشان دهند، زیرا امروز به مردان بی ادعایی نیاز داریم که در گوشه و کنار کشور حضور دارند و می توانند بدون تمایل به دیده شدن کارهای بزرگ انجام دهند؛ البته جهش با نمایش رخ نمی دهد و کار واقعی می خواهد و باید مردانی از جنس میدان را شناسایی و معرفی کنیم که کارنامه موفقی دارند.

 

وی ملت را پشتوانه دولت دانست و تصریح کرد: دولت بدون کمک مردم نمی تواند پیشرفت را رقم بزند لذا دولت سایه یعنی اینکه سایه مردم بر سر دولت برقرار باشد و مردم سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنند و بر این تحولات تاثیر مثبت بگذارند. قطعا اگر دولت کار مثبت و قوی انجام دهد، مردم آن را تقویت و پشتیبانی می کنند و اگر کار غلط و خطایی از دولت سر بزند، مردم گوشزد خواهند کرد.

 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه مردم بهتر از همه می توانند نقش موثر در پیشرفت کشور ایفا کنند، یادآور شد: مردم می توانند فرصت های منطقه خودشان را شناسایی کنند و ظرفیت های مغفول مانده را به یاد مسئولان بیاورند و با احصای مشکلات، مطالبه گر رفع آنان باشند لذا باید چنین مردانی را شناسایی کنیم و بشناسانیم.

 

جلیلی، با اشاره به کارنامه درخشان مردم گیلان در کار و تلاش و خدمت بی ادعا، خاطرنشان کرد: شهدای گیلان یک گنجینه عظیم هستند و کمتر استانی استاندار شهید، دادستان شهید، فرماندار شهید، بخشدار شهید، حفظ انفال شهید و... دارد، زیرا این افراد در راه خدمت از جان خود گذشتند لذا امروز مردان و زنانی می خواهیم که نه تنها به منافع فردی توجه نداشته باشند، بلکه برای پیشرفت کشور حتی از جان خودشان مایه بگذارند.

 

وی با بیان اینکه چهار سال آینده می تواند مملو از موفقیت و شکوفایی باشد، گفت: چرا استانی که در دوران دفاع مقدس حماسه خلق کرده، نمی تواند در عرصه های اقتصادی و کشاورزی و صنعتی و گردشگری و بازرگانی و شیلات حماسه آفرینی کند؟!

 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم تغییر ساز و کارهای اجرایی حاکم بر کشور به سمت مدیران دلسوز و عاشق ایران و انقلاب، اضافه کرد: جوانان شایسته همچون دوران دفاع مقدس امروز نیز حضور دارند و باید با استفاده از آنان ظرفیت های اقتصادی کشور را فعال کنیم تا استانی مانند گیلان جزو ۱۰ استان آخر از نظر بیکاری نباشد.

 

جلیلی، جنگل و دریای گیلان را بهترین فرصت برای جهش های بزرگ دانست و اظهار کرد: در چهار سال آینده باید سعی کنیم تمام ظرفیت های استان را به فعلیت برسانیم که یکی از این ظرفیت ها قرار گرفتن در مسیر راهبردی کریدور شمال - جنوب است و می تواند علاوه بر ارتقای موقعیت راهبردی ایران، روابط گسترده اقتصادی با همسایگان شمال دریای خزر را فراهم کند.

 

وی صنایع شیلات و آبزی پروری را از دیگر ظرفیت های ممتاز گیلان دانست و متذکر شد: باید خام فروشی در کشاورزی را کنار بگذاریم و به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی جهت ایجاد ارزش افزوده و اشتغال برویم.

 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جهش ایران را نیازمند یک تلاش بزرگ و یک جهاد همگانی دانست و تصریح کرد: جهش ایران بدون تلاش بزرگ و جهاد همگانی ممکن نیست و لذا انتخاب شما می تواند ایران را در چهار سال آینده به جهش و ارتقا برساند.

نظر شما:

security code