یک مقام آگاه آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به دنبال احیای برجام پیش از سوگند رییس جمهوری جدید ایران در شش هفته آینده است.

آمریکا به دنبال احیای برجام پیش از سوگند رئیس جمهور جدید ایران

کلانشهر: به نقل از "اسپوتنیک"، دولت جو بایدن نگران این امر است که نهایی کردن مذاکرات توافق جامع هسته‌ای ایران (برجام) با آغاز به کار یک دولت جدید در تهران در ماه اوت، سخت‌تر خواهد شد. 

این مقام آمریکایی گفت: امکان دستیابی به یک توافق برای احیای برجام ظرف چند هفته آینده امکان پذیر است. 

این مقام آمریکایی به مسائل باقی مانده در مذاکرات وین اشاره نکرد اما توضیح داد که در مورد لغو تحریم‌های آمریکا و اقدامات ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی، پیشرفت‌هایی بدست آمده است. 

وی تاکید کرد: واشنگتن قصد ندارد ماه‌ها مذاکرات برجام را طولانی کند. 

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گرد هم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند. دور جدید مذاکرات وین از روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با تشکسل نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد. 

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند.