شانس بالای «قهرمان» برای نخل طلا؛

جایزه اصلی جشنواره کن به فرهادی می رسد؟


۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۰۹:۲۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۱ چاپ
جایزه اصلی جشنواره کن به فرهادی می رسد؟

کلانشهر: با نزدیک شدن به پایان جشنواره کن، بسیاری از رسانه‌ها شروع به گمانه‌زنی در مورد برنده نخل طلا و جوایز امسال کرده‌اند و «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی در این گمانه‌زنی‌ها برای جایزه اصلی جشنواره کن صاحب شانس دانسته شده. 

اسکات فینبرگ نویسنده هالیوود ریپورتر در گزارشی فیلم فرهادی را اینطور معرفی کرده که: «شانس بالا و محبوبیت برای بردن نخل طلا دارد و احتمال حضورش به عنوان نماینده ایران برای اسکار بین‌المللی هم بسیار قوی است.»

او در ادامه اشاره کرده که فرهادی با اینکه سابقه بردن جایزه در جشنواره کن را داشته، اما هرگز نتوانسته نخل طلا را به خانه ببرد، اما این بار تمجید منتقدان و مخاطبان از این درام، شانس این فیلم را بالا برده است.

از سوی دیگر یانیک ولی، منتقد فرانسوی «پاریس مچ» هم در نقد خود نوشته:«فیلم فرهادی تمام گزینه‌ها برای نخل طلا را دارد. اینجا شاهد فیلمی اجتماعی هستیم که مثل یک تریلر تعریف می‌شود اما نه کشتار دارد و نه شلیک گلوله، فیلمی که با نبوع نوشته، کارگردانی و اجرا شده. فرهادی یک کارگردان بزرگ برای بازیگرانش است و امیر جدیدی هم شاید شانسی برای جایزه بازیگری داشته باشد.»

و در نهایت کارولین وی، منتقد فرانسوی دیگر هم در سایت «20 دقیقه» مطلبی با این تیتر نوشته که چرا «قهرمان» فرهادی هر چیز لازمی را برای بردن نخل طلا دارد؟ او در این مطلب اشاره کرده داستان فرهادی با درون‌مایه‌های جهان شمولش، می‌تواند نظر مثبت اسپایک لی و هیئت داوری‌اش را جلب کند چرا که داستان زیبای این فیلم همزمان به مسائلی مثل مجازات اعدام، نابرابری‌های اجتماعی و بازی‌های سیاسی می‌پردازد.

منبع: سینما دیلی
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code