نامه ی انجمن پزشکان عمومی رشت به استاندار گیلان

تا فرصت هست، از بروز یک فاجعه ی انسانی جلوگیری کنید


۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۸:۳۸ | کد خبر: ۱۴۹۳۸ چاپ

اعضای انجمن پزشکان عمومی رشت در نامه ای خطاب به استاندار گیلان از بی‌تدبیری انجام شده در تعطیلی پایتخت و باز کردن دروازه های استان به روی مسافرین انتقاد کرده و خواستار اتخاذ تصمیمات شجاعانه برای نجات جان شهروندان در روزهای پایانی عمر دولت توسط عالی ترین مقام اجرایی استان شدند. متن نامه‌ی این انجمن به شرح زیر است:

تا فرصت هست، از بروز یک فاجعه ی انسانی جلوگیری کنید

استاندار محترم استان گیلان
جناب آقای مهندس زارع
سلام علیکم
همانطور که مستحضرید موج پنجم کرونا استان گیلان را در نوردیده و هر روز شاهدیم که موج بیماری در مقابل بی عملی ها پیش روی نموده و تعداد بیشتری از هموطنان، درگیر این بیماری مهلک می گردند و کادر درمان نیز با کمترین حمایت ها هر روز خسته تر و فرسوده تر می شوند. اوج این بی تدبیری را می توان در تعطیلی پایتخت و باز کردن دروازه های استان به روی مسافرین و کسب درآمد از نتایج فاجعه بار این اهمال یعنی جریمه‌کردن مسافران دید.
از شما استدعا داریم در این ایام پایانی دولت با اتخاذ تصمیمات شجاعانه از ادامه این فاجعه انسانی در گیلان پیشگیری کنید.


ورودی های استان باید بسته شوند. استدعا داریم با شجاعت در این خصوص تصمیم جدی گرفته شود.
با بسیج تمام نیروهای نظامی و انتظامی و اداری استان کنترل شدید و جدی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی که متاسفانه رعایت آن بسیار کمرنگ شده، انجام شود.
مشاغل غیر ضروری باید تعطیل شوند. کوتاهی در این موضوع به بهانه سخت بودن شرایط معیشت مردم خسارت های مادی و معنوی مضاعف به جامعه وارد می کند. در شرایط فعلی به نظر می رسد که دستگاههای نظارتی در حال تماشای عوارض و اثرات این بحران هستند و این کادر مظلوم درمان و مردم بی پناه استان هستند که با جان و مال خود تبعات این سومدیریت ها را پرداخت می کنند.

خواهشمندیم تا فرصت هست اقدام کنید
هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی رشت

نظر شما:

security code