سرعت واکسیناسیون در جهان

کامبوج سومین دز واکسن را باعنوان «دز یادآور» آغاز کرد


۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: ۱۵۲۰۲ چاپ

کامبوج که تا به حال به نصف جمعیتش دست کم یک دوز واکسن تزریق کرده است، تزریق دوز یادآور واکسن را از روز پنجشنبه شروع کرد.

کامبوج سومین دز واکسن را باعنوان «دز یادآور» آغاز کرد

کلانشهر: کامبوج که یکی از فقیرترین کشورهای آسیا است، به افرادی که قبلا دو دوز واکسن‌های حاوی ویروس غیرفعال‌شده ساخت شرکت‌های چینی سینوفارم و سینوواک را تزریق کرده‌اند، واکسن آسترازنکا را به عنوان دوز سوم یادآور ارائه می‌کند. هدف از تزریق دوز یادآور این است که ایمنی افراد در برابر سویه‌ی دلتای کروناویروس تقویت شود.

کامبوج تا به حال ۸۴۰۰۰ مورد کرونا و بیش از ۱۶۰۰ مرگ ناشی از آن گزارش کرده است.

کامبوج که یک برنامه موفق دیپلماسی واکسن را به انجام رساند، توانسته است به بیش از نیمی از جمعیت کشورش دست کم یک دوز واکسن تزریق کند که از جمله بالاترین ارقام در آسیا شمرده می‌شود.

 
کارکنان پزشکی، کارمندان دولت و کارکنان خط مقدم در اولویت دریافت دوز سوم یادآور واکسن قرار دارند.

کامبوج از مزیت جمعیت نسبتا کمش (اندکی بیش از ۱۶ میلیون نفر) و نیز قرار گرفتنش در رده کشورهای کم‌درآمد واجد شرایط دریافت واکسن‌های اهدایی برنامه کواکس سازمان جهانی بهداشت، برای بالا بردن پوشش واکسیناسیونش استفاده کرد.

 
کامبوچ هم از کشور چین که متحد منطقه‌ای‌اش است، واکسن کرونا دریافت کرد و هم بعدا از رقبای ژئوپولیتیکی پکن، یعنی ژاپن، انگلیس و آمریکا واکسن به دست آورد.

کامبوج امیدوار است با پوشش بالای واکسیناسیونش و اتمام ترزیق دوز سوم یاداور مدرسه‌ها را بازگشایی کند و صنعت گردشگری در این کشور را دوباره به راه اندازد

 

 

نظر شما:

security code