معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز تمامی بخش‌های حمل ونقلی موظف هستند ظرفیت جابه جایی مسافر خود را به یک سوم کاهش دهند.

کاهش ظرفیت جابه جایی مسافر به اتوبوس ها هم رسید/ ۳۰ درصد کم تر بلیت فروخته خواهد شد

کلانشهر: شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه از امروز تمامی بخش‌های حمل ونقلی موظف هستند تعداد سفر‌های خود را به یک سوم برسانند، گفت: با توجه به بخش نامه‌ای که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده باید تمامی ناوگان حمل ونقلی تعداد سفر‌های خود را ۳۰ درصد کاهش دهند.

 

او ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور و ممنوعیت سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی، علاوه بر کاهش ظرفیت داخل کابین، تعداد سفر‌ها را هم کم کرده ایم به عنوان مثال اگر تعداد ۹ اتوبوس در یک خط ارتباطی حرکت می‌کرد اکنون فقط ۳ اتوبوس فعالیت خواهد کرد.

 

آدم نژاد ادامه داد: ظرفیت مسافری هواپیما‌ها نیز به ۶۰ درصد کاهش یافته ضمن آنکه ظرفیت جابجایی قطار و اتوبوس به ۵۰ درصد رسیده است.

 

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از امروز این بخش نامه لازم الاجرا و تا ۳۰ مرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: تمام مسافرانی که در این مدت بلیت پیش خرید کرده بودند می‌توانند مبالغ بلیت خود را استرداد کنند و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و در سامانه ثبت شده باشد به مدت ۱۶ روز نمی‌توانند برای هیچ سفری بلیت خریداری کنند، افزود: حوزه حمل و نقل برون شهری وزارت راه و شهرسازی، همواره در زمان شیوع بیماری کرونا همکاری حداکثری با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشته و ضد عفونی همه ناوگان و پایانه‌های مسافری به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

 

او بیان کرد: ابزار و دستگاه‌های نظارتی در این مدت به صورت کامل بر اجرای کامل این بخش نامه نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد خواهد کرد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: اجرای این بخش نامه تا پایان تعطیلات شنبه(۳۰مرداد) ادامه خواهد داشت.

 

گفتنی است از روز گذشته بخش حمل ونقل جاده ای و هوایی به تمامی شرکت های حمل ونقلی این بخش نامه را ابلاغ کرده اند و شرکت راه آهن هم از امروز این کاهش ظرفیت در دستور کار خود قرار داده اند.

نظر شما:

security code