فرمانده انتظامی استان از معرفی عامل زمین‌خواری 420 میلیاردی در بخش کیاشهر به مرجع قضائی خبر داد.

دستگیری عامل زمین خواری ۴۲ میلیارد تومانی در کیاشهر

کلانشهر: سردار "عزیزاله ملکی" با اشاره به اینکه حفظ و حراست از بیت‌المال و اراضی ملی و طبیعی از اولویت‌های نیروی انتظامی است، اظهار داشت: پلیس در برخورد با افراد سودجو و متصرفان اراضی ملی و طبیعی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه به دریافت خبر زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی در بخش کیاشهر شهرستان آستانه‌اشرفیه و رسیدگی به موضوع توسط پلیس اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و بررسی میدانی پس احراز صحت موضوع ضمن هماهنگی قضائی با کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی 18 هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و با دیوارکشی و ساخت و ساز اقدام به احداث شهرک مسکونی در این منطقه کرده است.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم 58 ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش این اراضی را 420 میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی بیان داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای مقابله با مجرمان اقتصادی و تشدید مبارزه با زمین‌خواری در چارچوب قانون اقدام می‌کند