رنج مردم رشت از ساخت خانه های نسقی


۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۲۰:۲۳ | کد خبر: ۱۵۷۱۴ چاپ
رنج مردم رشت از ساخت خانه های نسقی

رییس شورای شهر رشت گفت:مردم و شهر رشت از ساخت خانه های نسقی رنج زیادی می برند.

کلانشهر - گروه سیاسی: محمدحسین واثق کارگرنیا در جلسه علنی شورای شهر رشت گفت: آتش نشانی رشت توانمندی‌های خود را در بارش های اخیر با وجود محدودیت های امکاناتی نشان داد.

وی افزود: آتش نشانان به ما اطمینان دادند که آسیب ها را در شهر می توانند به حداقل برسانند.
کارگرنیا با بیان اینکه لوازم ایمنی آتش نشانان نیاز به تجهیز دارد و امروز وظیفه ما برای تحقق این امر سنگین است، ادامه داد: ضروری است لباس های مجموعه آتش نشانی به روزسانی شود و همچنین اختصاص تجهیزات را به همه محلات ببریم.
رییس شورای شهر رشت در ادامه با بیان اینکه به پاییز نزدیک می شویم، خاطر نشان کرد: از هم اکنون شهرداری به فکر هرس درختان باشد زیرا هرساله شاهد سقوط درختان کهنسال در شهر هستیم و امسال قبل از آوار شدن این درختان بر سر خانه و ماشین مردم باید دست به کار شویم.


هادی رمضانی عضو شورای شهر نیز در ادامه جلسه گفت: متاسفانه ساخت و سازهای بدون مجوز و نسقی رشت را رنج می دهد. وی افزود: در حوزه ایمنی این خانه ها ضعیف ساخت می شوند و همچنان خرید و فروش می شوند. رمضانی خاطرنشان کرد: معاملات خانه های نسقی تبعات زیادی برای مردم دارد.
وی تاکید کرد: مردم هنگام خرید و فروش ها مراتب را از شهرداری استعلام کنند شاید این چنین املاکی اخطار تخریب دارند.
رمضانی تصریح کرد: درگیری های ما با خریداران املاک نسقی رو به افزایش است.
وی در پایان گفت: پر واضح است که سازندگان سود و خریداران ضرر زیادی می کنند و به همین دلیل لازم است شهروندان در هنگام خرید خانه به شهرداری مراجعه کنند تا دچار مشکلات عدیده نشوند.