ماجرای دانشجویانی که از دانشگاه علوم پزشکی گیلان طلبکارند؛

 سه ماه بعد از همکاری برای انجام واکسیناسیون کرونا حقوق نداده اند


۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۴:۵۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۴ چاپ

دانشجویان با ذکر این نکته که «وقتی مدیران علوم پزشکی به آمار بالای واکسیناسیون در استان گیلان اشاره می‌کنند و با آن برای خود اعتبار می‌خرند یادشان هست که در این مسیر ساعت‌های متمادی دانشجویان بدون دریافت یک ریال کمک حال مجموعه بوده‌اند؟

 سه ماه بعد از همکاری برای انجام واکسیناسیون کرونا حقوق نداده اند

اختصاصی کلانشهر: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تیرماه امسال بعد از آنکه خبرهایی مبنی بر تمهیداتی برای انجام واکسیناسیون کووید 19 به صورت گسترده منتشر شد طی فراخوانی از دانشجویان تمام رشته‌های علوم پزشکی گیلان برای همکاری دعوت کرد.

در فراخوان همکاری برای واکسیناسیون عمومی بدون اعلام رقمی دقیق،خطاب به دانشجویان داوطلب اعلام شده بود که در قبال این همکاری به آنها حقوق «قابل قبولی» پرداخت می‌شود.

بر همین اساس شماری از دانشجویان با ثبت نام در این طرح به پرسنل واکسیناسیون عمومی کووید 19 در گیلان پیوستند.

کار رسمی شماری از آن‌ها از شهریور 1400 آغاز شد. تا به یکی از عوامل حضور گیلان در صدر لیست واکسیناسیون در کشور تبدیل شوند.

با گذشت بیش از 3 ماه از این پروژه و علی رغم میانگین حضور روزانه 6 ساعته دانشجویان در این طرح هنوز دانشگاه علوم پزشکی به وعده خود مبنی بر پرداخت وجه عمل نکرده است. موضوعی که باعث شد تعدادی از دانشجویان از ادامه همکاری منصرف شوند و برخی دیگر همچنان پیگیر عملی شدن وعده مدیران دانشگاه باشند.

طبق آنچه در دانشگاه علوم پزشکی روال است هر دانشجو می‌تواند در ماه حداکثر تا 100 ساعت و با دریافت حقوق ساعتی 7500 تومان مشغول کار دانشجویی در محیط های بیمارستانی باشد. رقمی که به گفته دانشجویان آنقدر اندک است که آن‌ها صرفا با امید کسب تجربه و مهارت، کارهای دانشجویی در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را قبول می‌کنند.

اما از آنجایی که به دانشجویان طرح واکسیناسیون وعده پرداخت حداقل دو برابر رقم قبلی داده شده بود موضوع به مشوقی برای همکاری تعداد بیشتری از دانشجو تبدیل شد. کسانی که با این رقم وعده داده شده حالا چندمیلیون تومان از دانشگاه طلبکارند.

مسئولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در پاسخ پیگیری‌های متعدد دانشجویان می‌گویند در حال طی مراحل اداری پرداخت حق الزحمه سه ماه گذشته هستیم.

سوالی که تعدادی از دانشجویان مشارکت کننده در طرح واکسیناسیون در گفت وگو با کلانشهر مطرح کردند این است که مگر پرداخت این وجه از محل اعتبارات ویژه کرونا نبود؟ اگر اعتباری وجود نداشت چرا از ابتدای کار به دانشجویان وعده پرداخت پول داده شد؟چون تعدادی از آنها طی این مدت می‌توانستند در جایی خارج از طرح واکسیناسیون به کسب درآمد برای رفع نیازهای مالی خود بپردازند.

همچنین دانشجویان با ذکر این نکته که «وقتی مدیران علوم پزشکی به آمار بالای واکسیناسیون در استان گیلان اشاره می‌کنند و با آن برای خود اعتبار می‌خرند یادشان هست که در این مسیر ساعت‌های متمادی دانشجویان بدون دریافت یک ریال کمک حال مجموعه بوده‌اند؟

همچنین آن‌ها از مسئولان طرح پرسیده‌اند که آیا رواست دانشجویانی که ساعت‌ها برای حضور در پروژه‌ای ملی و در راستای سلامت عمومی زحمت کشیده و در روزهای پرازدحام ابتدای طرح،متحمل دشواری‌های زیادی شدند اینگونه مورد بی مهری قرار بگیرند؟»