مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم معارفه عنوان کرد؛

تشکیل کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان/تالار مرکزی رشت بازگشایی می شود


۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۱:۵۴ | کد خبر: ۱۷۲۷۴ چاپ
تشکیل کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان/تالار مرکزی رشت بازگشایی می شود

کلانشهر- مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزار شد.

ظهر چهارشنبه مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان تشکیل می‌شود



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای درآمدزایی برای اهالی فرهنگ و هنر، گفت: کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در این اداره‌کل تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،رضا ثقتی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت برگزار شد،با تشکر از تلاش و زحمات «فیروز فاضلی»، اظهار کرد: گفتمان فرهنگی دولت مردمی بر پایه آرمان‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه عدالت محوری،توزیع عادلانه خدمات و پشتیبانی از مردم و سازمان فرهنگی و نهادها از دیگر اولویت‌های گفتمان فرهنگی دولت است، افزود: پرداخت به آرمان‌های انقلاب اسلامی که ارزش‌های ملی و مردمی بوده مورد توجه قرار گیرد.

هنر و هنرمند مقوله فرمایشی و تزئینی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در گفتمان فرهنگی دولت سیاسی بازی و حزب بازی رنگ باخته و همه زیر پرچم ایران قرار داریم، گفت: برنامه محور بودن و داشتن چشم انداز بلند مدت و هدفمند و دارای ایدئولوژی است.

وی اضافه کرد: در این گفتمان هنر و هنرمند مقوله فرمایشی و تزئینی نبود بلکه کاربردی، تعیین کننده و اثرگذار است و مردم محور تمام معادلات هستند نه سیاسیون.

ثقتی در ادامه با تاکید کرد: در فصل جدید فعالیت وزارت ارشاد و ادارات کل تابعه داشتن روحیه جهادی و کار شبانه روزی و اهمیت دادن به جوانان متخصص، مؤمن و کار آموزه در اولویت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از سوی وزیر ارشاد ۱۱ تکلیف بر عهده وی در استان گذشته شده است،گفت:تهیه و تدوین سند و نقشه راه فرهنگی گیلان یکی از مهم‌ترین تکالیف است که امیدواریم با همراهی نخبگان فرهنگی و هنرمندان و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب به یک نقشه واحد، مدون و محکم برسیم که همه نهاده‌ها و چهره‌ها پایبند آن باشند.

تالار مرکزی رشت با مدیریت ارشاد گیلان بازگشایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این سند طی شش ماه آینده تهیه و تدوین و رونمایی می‌شود، ادامه داد: همکاری با مسئولان ارشد استان، تقویت جبهه انقلاب، توجه به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، انجمن‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری، استعداد پروری و تقویت نیروهای جوان، ایجاد هم افزایی با نهادها زیر مجموعه وزارت ارشاد و تکریم فرهیختگان و مفاخر و ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی از دیگر تکالیف است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با تقویت اعتبارات بتوانیم روزهای خوبی برای حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه استان گیلان فراهم کنیم، گفت: فرهنگ مقوله فرا سازمانی است و تولیت آن با یک دستگاه نیست و همه باید توان، امکانات و ظرفیت‌های خود پای کار بیاوردند تا شاهد اعتلای فرهنگ و هنر گیلان باشیم.

ثقتی همچنین به موضوع اقتصاد هنر و فرهنگ نیز اشاره و با بیان اینکه کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل می‌شود، افزود: نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم باید در کنار آن به درآمدزایی بخش‌های فرهنگ و هنر نیز توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تالار مرکزی رشت و با تأکید بر اینکه در کنار سایر نهادها با قدرت و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان این تالار را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بازگشایی می‌کنیم، اضافه کرد: ۱۰۰ برنامه اولویت دار در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان با افق چهارساله تهیه و تدوین و در مسیر تحقق آن گام می برداریم.

هنرمند مطلق خداوند است


«انوش نصر ماسوله» بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور و استان گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه استفاده واژه استاد برای برخی نشان دهنده قیمت و ارزش آن فرد است، گفت: هیچیک از هنرمندان جهان هنرمند نیستند بلکه مقلد هستند.

وی با بیان اینکه هنرمند مطلق خداوند بوده و همه چیز را در این جهان آفریده است، افزود: هر انسانی در درون خود هنرمندی دارد و باید آن را کشف کند انسان‌ها تنها کشف کننده هنر هستند.

بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر با اشاره به اینکه انسان با نگاه کردن به هر چیزی ابتدا حس و سپس درک می‌کنند، ادامه داد: انسان اگر بخواهد به درک درست از هر چیزی برسد باید قوی تشخیص داشته باشد.

وی به برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اشاره و اضافه کرد: در حوزه مدیریت حرف‌ها بسیار است البته باید اذعان کرد بخش زیادی از این صبحت ها احساسی است نه درکی. اگر درکی بود عنوان می‌شود و فرد مقابل یا انتقاد را می‌پذیرید یا نه.

نصر ماسوله ادامه داد: قطعاً در سال‌های مدیریتی هم نقاط قوت وجود دارد هم نقاط ضعف باید با درک درست از شرایط این سال‌های را نقد و بررسی کرد.

وی با اشاره به انتصاب مدیر کل جدید با بیان اینکه وی از بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: او به تمام مشکلات و دغدغه‌ها واقف است می‌تواند گام‌های خوبی برای اعتلای فرهنگ و هنر استان گیلان بردارد.

 

داشتن پشتوانه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رمز اعتلای گیلان است


مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در ادامه با اشاره به اینکه فرهیختگان این جمع عصاره فرهنگ و هنر این استان هستند، گفت: بیش از هفت سال گذشته در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر بودیم.

فیروز فاضلی با بیان اینکه مدیریت یک هنر است و انتخاب‌های باید مبتنی بر انتخاب‌های فرهنگی باشد، گفت: انسان از زمانی که متولد شده همیشه در پارادوکسی گیر کرده که مولانا آن را به تناقض‌های دل تعبیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بنده این تناقض‌ها را به چهار بخش پوچی و آرمان خواهی، اسارت یا آزادی، تنهایی یا در جمع بودن و مرگ یا زندگی تقسیم بندی می‌کنم، تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید در کنار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه باشند زیرا آنها مدیران را از پوچی به آرمان خواهی، از اسارت و در بند بودن به آزادگی، از تنهایی به جمع بودن و از مرگ به زندگی سوق می‌دهند.

فاضلی با اشاره به اینکه مدیر فرهنگی باید تلاش کند در زمان مدیریت وی، قلمی نشکن، لبی دوخته نشود و اندیشه از پرواز باز نماند و در صورت انجام این کار مدیر موفقی است، تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه صفت آیینگی برای جامعه دارند و باید با فراق بال بتوانند این صفت را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه به مدیریت جدید برای ادامه این مسیر توصیه می‌کنم این پشتوانه حفظ کند، تأکید کرد: مدیر فرهنگ و هنر باید زیر مجموعه خود را حفظ کند. اهالی فرهنگ و رسانه و هنر استان بسیار قدرتمند هستند با این پشتوانه قطعاً در سطح کشور بسیار قدرتمند می‌توانیم گام برداریم.

فاضلی با اشاره به اینکه مدیرکل جدید دارای این اقتدار است و از این پشتوانه استفاده می‌کند، ادامه داد: نیرو پروری باید در دستور کار قرار گیرد و با همراهی این خانواده مسیر رشد و توسعه فرهنگ و هنر گیلان فراهم می‌شود.

در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات «فیروز فاضلی» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقدیر و «رضا ثقتی» به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

نظر شما:

security code