رتبه بندی از ۳۱ شهریور سال یعنی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ محاسبه شده و بودجه آن نیز ۱۲ و نیم هزار میلیارد است

افزایش دو تا سه میلیونی حقوق فرهنگیان با اعمال رتبه بندی
کلانشهر- مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با طولانی شدن لایحه رتبه بندی معلمان گفت:لایحه رتبه بندی برای رفع برخی از ابهامات به کمیسیون ارجاع شده بود که با انجام اصلاحاتی بارگذاری شده است علاوه بر این موضوع تامین بودجه و توافق بر سر آن نیز از علل دیگر تطویل در تصویب آن شده است.

وی ادامه داد:آن بودجه‌ای که ابتدا برای این طرح در نظر گرفته شده بود ۲۵ هزار میلیارد بود که تامین این بودجه نه برای دولت قبلی و نه حتی دولت فعلی امکان پذیر نیست، از این رو با با انجام اصلاحاتی بر سر نیمی از این بودجه توافق حاصل شده است.

نماینده مردم لرستان در مورد محاسبه رتبه بندی گفت:رتبه بندی از ۳۱ شهریور سال یعنی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ محاسبه شده و بودجه آن نیز ۱۲ و نیم هزار میلیارد است.

وی در مورد زمان اجرایی شدن آن گفت:پس از تصویب آن دولت موظف است که تا سه ما آن را اجرایی کند با این حساب تا پایان سال ۱۴۰۰ ما باید شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده است که بعد از اعمال رتبه بندی چه درصد و یا میزانی افزوده خواهد شد گفت:با توجه به اینکه رتبه بندی در نظر گرفته شده است این میزان متغیر است، ولی به طور کلی در نظر بگیرید که نزدیک به یک میلیون فرهنگی در کشور داریم و بودجه‌ای قریب به ۱۲ و نیم هزار میلیارد برای ۶ ماه دوم سال که اگر بخواهیم به صورت میانگین بگوییم این رقم حدود دو تا سه میلیون تومان خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:اصلاحات لازم انجام گرفته و لایحه نیز در اواخر هفته گذشته توسط کمیسیون آموزش بارگذاری شده است تا در طی این هفته هم در دستور کار مجلس قرار و با اعمال نظر مورد تصویب قرار بگیرد.

نظر شما:

security code