سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات وین افزایش یافته است.

روسیه: احتمال دستیابی به توافق در وین قوّت یافته است

کلانشهر: ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت و گو با ریانووستی تصریح کرد: «من فکر می کنم که اکنون احتمال اینکه ما به توافق برسیم در مقایسه با آنچه قبل از ازسرگیری مذاکرات بود، افزایش یافته است و بهتر است بگویم که دلایلی وجود دارد که انتظار پیشرفت داشته باشیم.»

 

ریابکوف افزود: پیشنهادات ایران در خصوص برجام نشان دهنده جدیت حداکثری تهران برای احیای توافق هسته ای است.

 

دور هفتم مذاکرات در وین درباره برنامه هسته ای ایران در ۲۹ نوامبر(۸ آذر) آغاز شد. موضوع اصلی این گفت وگوها لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است.

 

به گزارش ایرنا مذاکرات وین با محور رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران در شرایطی پیگیری می‌شود که به‌رغم فشارهای ناشی از خط تخریبی رسانه‌های معاند و کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی، گفت‌وگوها به همت تلاش‌های هیات جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های ملموسی را تجربه کرده است.

 

روز گذشته(یکشنبه) چهارمین روز از مذاکرات وین، با برگزاری نخستین جلسه کارشناسی سوم، موسوم به کارگروه تدابیر اجرایی جان تازه‌ای گرفت. این جلسه که با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد و ادامه خواهد داشت بر نحوه اجرای توافق احیای مفاد برجام نظارت دارد.

 

هم زمان علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران بیان داشت که در نتیجه تعامل و نشست‌هایی که طی چند روز گذشته در سطح کارشناسی و مقام‌های ارشد مذاکره کننده برگزار شد اختلافات طرفین در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره در حال کاهش است. وی ابراز امیدواری کرد که طرف‌ها در دور جاری مذاکرات به یک جمع‌بندی در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره برسند.