بعد از سالها انتظار و اعتراض؛

لایحه رتبه بندی معلمان تصویب شد/از این پس هیچ معلمی کمتر از 8میلیون تومان حقوق نمی گیرد


۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۱:۲۱ | کد خبر: ۱۷۴۴۶ چاپ
لایحه رتبه بندی معلمان تصویب شد/از این پس هیچ معلمی کمتر از 8میلیون تومان حقوق نمی گیرد

کلانشهر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه رتبه بندی معلمان را تصویب کردند.

در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان بررسی شد و ماده ۸ این لایحه با ۱۹۶ رای موافق به تصویب رسید.

در ماده ۸ این لایحه آمده است: ‌آیین‌نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیات‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه‌ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه‌بندی، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون(به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

به گزارش کلانشهر، طبق لایحه رتبه‌بندی و با تغییرات اعمال شده، هر معلم کمتر از 80 درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت نخواهد کرد. هم‌اکنون مربی پایه یک دانشگاه تهران 10 میلیون و 100 هزار تومان دریافت می‌کند و یک معلم با رتبه پنج درحال حاضر ۱۰ میلیون دریافتی دارد با اجرای طرح رتبه بندی جدید، حقوق این افراد به حدود ۱۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. بنابراین بعد از تایید شورای نگهبان، هیچ معلمی کمتر از 8 میلیون و 80 هزار تومان دریافت نخواهد کرد.

روز گذشته هم وزیر آموزش و پرورش، گفته بود: به محض تصویب و ابلاغ لایحه رتبه‌بندی معلمان، برای اجرا هیات‌های ممیزی برای رتبه بندی معلمان تشکیل و آیین‌نامه اجرایی آن تدوین می‌شود.

نظر شما:

security code