قیمت های افسارگریخته در آستانه یلدا و دعوت به مهربانی جمعی

اختصاصی کلانشهر- در آستانه شب یلدا بار دیگر قیمت انواع آجیل برای مردم دستمایه بحث و گفت وگو و گاه مباحث طنزآمیز شده است.

در حالی که حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ کارگران دو میلیون و  ۶۵۵ هزار تومان است قیمت پسته در بعضی مناطق به هر کیلو 500هزار تومان هم رسیده است.

براساس گزارش‌هایی که در مناطق مختلف ایران منتشر شده است در حال حاضر میانیگن پسته درجه یک، هر کیلو حدود 400هزار تومان است. قیمت مغز بادام از 300تا 400هزارتومان در نوسان است. تخمه آفتابگردان که سال گذشته کیلویی 20هزار تومان بود امسال تا 130 هزار تومان هم به فروش می‌رسد. تخمه کدو هم قیمتی بین 130 تا 150 هزار تومان دارد،تخمه ژاپنی هم از 150 تا 200هزار تومان در بعضی مناطق به فروش می رسد. فندق هم با قیمتی بین 130 تا 250هزار تومان در بازار موجود است.

این که دلیل افزایش قیمتها افت تولید به دلیل خشکسالی است یا تحریم، هدف این بحث نیست. اما می‌توان در آستانه شب یلدا یکی از مناسبت‌های تاریخی مردم ایران،مانند ایده‌ی این فروشنده مهربان شیرازی که در عکس می‌بینید، هر کدام از مردم ایران در مشاغلی که دارند به آنانی که زیر بار مشکلات اقتصادی خم شده‌اند گوشه چشمی داشته باشند. تا حداقل تعداد بیشتری در کنار سفره یلدا کنار خانواده لبخندی بر لب بیاورند.

 

 

نظر شما:

security code