رئیس شورای شهر رشت:

رشت اسماً جز کلانشهرها است/اقتصاد رشت از «شهر خلاق خوراک» بی نصیب است


۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۸:۵۰ | کد خبر: ۱۷۴۶۰ چاپ

ثبت 20 آذر به عنوان شهر خلاق خوراک برای رشت پرافتخار است اما رشت نتوانست از این عنوان برای ارتقای اقتصاد مردم استفاده لازم را ببرد

رشت اسماً جز کلانشهرها است/اقتصاد رشت از «شهر خلاق خوراک» بی نصیب است
اختصاصی کلانشهر- رئیس شورای اسلامی شهر رشت در هفدمین جلسه فوق العاده این شورا گفت:رشت اسماً جز کلانشهرها است و در حوزه حمل و نقل مشکلات زیادی از سال‌های دور داریم.

محمدحسین واثق کارگرنیا افزود:در حمل و نقل عمومی، رشت نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر کشور عقب ماندگی دارد و این وضعیت مشکلاتی را برای مردم و  کسبه ایجاد کرده است.

این عضو شورا اضافه کرد:برای ایجاد حمل و نقل ریلی شهری به کمک مسئولین کشوری و نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

وی به اولین همایش پژوهشی حمل و نقل ترافیک که فردا در رشت برگزار می‌شود هم اشاره و ابراز امیدواری کرد:خروجی این همایش به تسهیل و روان شدن رفت و آمد و رفع گره‌های کور ترافیکی رشت کمک کند.


شهرهایی که از رشت جلوتر هستند

کارگرنیا همچنین از مجموعه شهرداری رشت به مناسب ثبت 20 آذر به عنوان شهر خلاق خوراک قدردانی کرد و افزود: این عنوان برای رشت پرافتخار است اما رشت نتوانست از این عنوان برای ارتقای اقتصاد مردم استفاده لازم را ببرد؛ این درحالیست شهرهای دیگری که در یونسکو این عنوان را دارند از رشت جلوتر هستند.

کارگرنیا ادامه داد:طی روزهای گذشته،اتفاق خوبی در میدان شهدای ذهاب رشت رخ داد و انتظار داریم هر چه سریعتر دبیرخانه شهر خلاق خوراک رشت توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشخص شود. او تاکید کرد:برنامه‌ها نباید فقط به روز رشت خلاصه شود و باید به جایگاه اصلی شهر رشت برسیم.

رییس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: 25 آذر روز پژوهش را در پیش داریم و می‌دانیم که می‌توان با پژوهش چالش‌های کشور را رفع کرد.

بازگشت شانیت رشت به کمک پژوهشگران


وی گفت:ایران در زمینه کارهای پژوهشی جز 5 کشوری است که رتبه جهانی دارد و رشت هم از پژوهشگران فرهیخته‌ای برخوردار است که باید شانیت رشت را با کمک پژوهشگران به مردم  برگردانیم.

کارگرنیا با اشاره به گرامیداشت 26 آذر روز حمل و نقل هم گفت: هر چقدر در بخش حمل و نقل تلاش کنیم نفع آن به مردم و توسعه شهر بر می‌گردد.

دستگاه قضایی به ماجرای ساخت و سازهای رشت ورود کند


در ادامه جلسه مجید عزیزی عضو شورای اسلامی رشت نیز به ضرورت نظارت بر ساخت و سازهای بی رویه در رشت اشاره کرد و گفت: این امر چالش‌های زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: اتفاقات ناگواری طی چند روز پیش در همین خصوص رخ داد که در شان رشت، شهری که اولین بلدیه را در کشور داشته،نیست. عزیزی در همین رابطه خواستار ورود دستگاه قضایی به ماجرا شد.

این عضو شورا در ادامه با تذکر به امیرحسین علوی شهردار رشت گفت: بعد از حضور علوی در شورای شهر رشت نگرانی‌هایی برای پرسنل در مورد حقوق و مزایا ایجاد شده است.

وی افزود: شهامت و برخورد لازم با افرادی که اضافه کارهای بی رویه می‌گیرند لازم است.

عزیزی خاطرنشان کرد:در بدنه شهرداری باید نگاه انگیزشی وجود داشته باشد تا در ارایه خدمات به شهروندان دچار مشکل نشوند.

دفاع از موسیقی در پارلمان رشت

علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت هم در ادامه جلسه شورای شهر رشت با اشاره به اظهارات سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس که در مخالفت با واردات «آلات موسیقی» به دوستداران موسیقی توصیه کرده بود از ایران بروند گفت:دنیای موسیقی دنیای بزرگی است و به زندگی انسان روح و زیبایی می‌بخشد.

وی افزود: هنرمندان موسیقی سرود ملی ایران را نواخته‌اند که موجب غرور ما است. شهرستانی ادامه داد: نباید کلامی بر زبان آورده شود که اتحاد مردم را برهم بزند.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: ما در ایران به دنیا آمده‌ایم، در ایران نفس می‌کشیم و در آن خواهیم مُرد.

تاج شهرستانی تصریح کرد:هنرمندان موسیقی، مظلوم هستند و نباید در مقابل مظلومیت این افراد سکوت کنیم و این چنین بیاندیشیم که سکوت برخی از مسئولین نشانه رضایت آنها از این قبیل اظهارات است.

انتقاد از طرح انتقال آب کاسپین

این عضو شورا از طرح انتقال آب دریای کاسپین به سمنان هم انتقاد کرد و گفت: قرار نیست قیافه گشاده رو و میزبانی ما برخی را به خیال‌های واهی  وادارد و به منابع طبیعی گیلان چشم طمع بدوزند. 

تاج شهرستانی مباحث مطرح شده درباره انتقال آب دریای کاسپین به مرکز ایران را تفرقه افکنانه خواند و گفت:در پارلمان محلی مردم رشت از رهبر عزیزمان تقاضا داریم تا دستور بایکوت این موضوع را اعلام بفرمایند.

او در پایان گفت:اگر میرزا کوچک و شهدای گیلان زمین زنده بودند اجازه چنین جسارتی نسبت به منابع گیلان را نمی‌دادند.