یک نفر پیدا نمی شود که معلوم کند چرا ساز نشان دادن در تلویزیون جرم است ولی شنیدن صدایش خوب است؟ نشان دادن نوازنده از پشت گل مُجاز است ولی همراه با سازش جرم است؟

برای حل برخوردهای چند گانه در حوزه موسیقی چند سال دیگر باید منتظر ماند؟
کلانشهر؛رضا حقی- خرید آلات موسیقی، واردات آلات موسیقی،نشان دادن آلات موسیقی، خانه موسیقی ایران،آموزشگاه‌های موسیقی،کنسرت‌های موسیقی، موزه موسیقی ایران، تولید آلات موسیقی، فروش آلات موسیقی، انجمن موسیقی ایران،تاثیر موسیقی روی روح و روان انسان،تاثیر موسیقی روی ازدیاد شیر گاو،تاثیرموسیقی روی رشد گیاهان، درآمد چند میلیاردی کشورهای همسایه از برگزاری کنسرت‌های موسیقی ایرانی، موسیقی مجاز،موسیقی پاپ، موسیقی زیرزمینی،موسیقی اونورآبی، موسیقی فاخر، جشنواره بین المللی موسیقی فجر، نواختن موسیقی سرود جمهوری اسلامی قبل از قرائت قرآن در کلیه مراسم‌های رسمی، پخش موسیقی در تمام ساعت شبانه روز از صدا و سیما، نشان دادن ندادن ساز موسیقی در تلویزیون، نشاندن ندادن نوازنده موسیقی حین ساز زدن، دادن لوح تقدیر و سپاس به چهره‌های ماندگار موسیقی در صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواندن اذان در دستگاه‌های مختلف موسیقی.

رضا حقی

در کشوری زندگی می‌کنیم که تناقضات بالا در آن دیده می‌شود، اگر کسانی که دنبال واردات آلات موسیقی هستند باید از کشور بروند تعدادشان زیاد می‌شود، آلات موسیقی را وارد می‌کنند برای کسانی که آلات موسیقی را می‌خرند و می‌نوازند، برای کسانی که مایلند صدایشان را بشنوند برای  کسانی که صدای آن‌ها را پخش می‌کنند، برای کسانی که بابت نواختن آلات موسیقی توسط وزیر ارشاد و رییس صدا وسیما هر سال در رشته‌های مختلف جایزه می‌گیرند.

حمایت کننده‌های زیادی دارند مانند صدا و سیما، وزارت ارشاد، تالارها، آمفی تئاترها، سمینارها، مغازه‌ها، تعدادشان حداقل ۷۰ میلیون هست چطور بروند؟ با چی بروند ؟ کجا بروند؟  یک نفر مسول پیدا نمی‌شود به آقایی که این جمله را گفته است بگوید، حرفش را قبول دارد، دستش درد نکنه این راه‌حل را داده است. یا یک نفرمسئولی پیدا نمی‌شود بگوید حرف آن آقا را قبول ندارد بگوید حرف شما درست نیست و این حرف‌ها تخصصی است و به تو مربوط نیست.

 ۴۳ سال از انقلاب گذشته است یک نفر پیدا نمی شود که معلوم کند چرا ساز  نشان دادن در تلویزیون جرم است ولی شنیدن صدایش خوب است؟ نشان دادن نوازنده از پشت گل مُجاز است ولی همراه با سازش جرم است؟

آیا تعداد متولیان صاحب نظری مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و صدا و سیما در کشور کم داریم؟

 آیا بودجه لازم  در اختیار ندارند؟  آیا ۴۳ سال وقت کمی است که این مسئله را حل کنند ؟

آیا فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی وقت نکرده، کلمه جایگزینی برای آلات موسیقی پیدا کند؟

 آیا در سند چشم انداز ۲۰ ساله بعدی به این مطالب توجه شده که تناقضات بالا را حل کنند؟

 تکلیف مردم چیست ؟ می‌توانند ساز را ببینند یا نه؟ می‌توانند موسیقی گوش کنند؟ اگر می‌توانند، ساز خارجی باشد یا تولید داخل؟ می‌توانند برای گاوها موسیقی بگذارند تا شیرشان زیاد شود؟ شیر تولید شده مجاز است؟ می‌توانند برای گل‌ها موسیقی بگذارند تا رشدشان زیاد شود یا نه ؟ یا رشد گل‌ها دوپینگ محسوب می‌شود؟

 امسال سی و هفتمین جشنواره موسیقی بین المللی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ بهمن ماه به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی-  جایزه باربد - و غیر رقابتی برگزار می‌شود جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، نشست‌های پژوهشی  برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود .

نهادهای مسئول تصمیم گیری، متولیان برگزاری سی وهفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، صدا و سیما، همه ارگان‌های ذیربط تا چند سال دیگر باید منتظر ماند تا تناقض‌های بالا را حل کنید.

نظر شما:

security code